برنامه‌های شرکت کاله برای متنوع سازی محصولات و بازار توسعۀ صادرات طی سال‌های آتی در بازدید قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران از مجموعۀ کاله در شهرستان آمل مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مجتبی خسروتاج، طی این بازدید اعلام کرد: از 2 میلیارد و 100 میلیون دلار مجموع صادرات صنایع غذایی در سال 1395، حدود ۶4٠ میلیون دلار آن به صنایع لبنی اختصاص داشته است و این حجم 30 درصدی، اهمیت توجه به صادرات محصولات لبنی را توجیه می‌کند.

وی توجه به ثبات و پایداری در کیفیت خوب کالا و نوآوری در محصول را از علل اصلی موفقیت بعضی از شرکت‌های لبنی در بازار دانست .

خسروتاج در این نشست با اشاره به مصاحبه صدا و سیما با ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در دو شب گذشته اظهار کرد: سخنان ایشان بیانگر آشنایی و توجه ایشان به اهمیت نقش سودهای بانکی در فعالیت‌های اقتصادی و بخصوص هزینه های صادراتی است و بایستی تمرکز بر نحوه و چگونگی کاهش نرخ سود بانکی باشد.

قائم‌مقام وزیر صنعت در امور تجارت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین متذکر شد که در جلسۀ ستاد اقتصادی دولت طی روزهای آتی نحوۀ حمایتی سایر کشورها از صادرات غیر نفتی به بحث گذاشته خواهد شد و امیدواریم بستۀ مناسبی نیز برای حمایت از صادرات غیر نفتی ایران فراهم شود .

خسروتاج افزود: توسعۀ صادرات نیازمند عزم ملی است و باید موضوع اصلی همۀ دستگاه‌های اقتصادی قرار گیرد ولی متاسفانه از مواضع برخی مدیران مشخص است هنوز عزم ملی برای صادرات برای آنها در صدر امور قرار ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *