تشکل تخصصی صادرات

برنامه‌هاي شركت كاله براي متنوع سازي محصولات و بازار توسعۀ صادرات طی سال‌هاي آتي در بازديد قائم‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران از مجموعۀ كاله در شهرستان آمل مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مجتبی خسروتاج، طی این بازدید اعلام کرد: از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار مجموع صادرات صنایع غذایی در سال ۱۳۹۵، حدود ٦۴٠ میليون دلار آن به صنایع لبنی اختصاص داشته است و این حجم ۳۰ درصدی، اهمیت توجه به صادرات محصولات لبنی را توجیه می‌کند.

وی توجه به ثبات و پايداري در كيفيت خوب كالا و نوآوري در محصول را از علل اصلي موفقيت بعضي از شركت‌هاي لبني در بازار دانست .

خسروتاج در اين نشست با اشاره به مصاحبه صدا و سيما با ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در دو شب گذشته اظهار کرد: سخنان ايشان بيانگر آشنايي و توجه ايشان به اهميت نقش سودهاي بانكي در فعاليت‌هاي اقتصادي و بخصوص هزينه هاي صادراتي است و بايستي تمركز بر نحوه و چگونگي كاهش نرخ سود بانكي باشد.

قائم‌مقام وزیر صنعت در امور تجارت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنين متذكر شد که در جلسۀ ستاد اقتصادي دولت طی روزهاي آتي نحوۀ حمايتي ساير كشورها از صادرات غير نفتي به بحث گذاشته خواهد شد و اميدواريم بستۀ مناسبي نيز براي حمايت از صادرات غير نفتي ايران فراهم شود .

خسروتاج افزود: توسعۀ صادرات نیازمند عزم ملی است و باید موضوع اصلی همۀ دستگاه‌هاي اقتصادي قرار گيرد ولی متاسفانه از مواضع برخی مدیران مشخص است هنوز عزم ملي براي صادرات برای آنها در صدر امور قرار ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *