تشکل تخصصی صادرات
نایب‌رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: در سال ۲۰۲۱ صادرات ایران به عمان ۶۳ درصد رشد داشته است. 

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از ایسنا، شهلا عموری با اشاره به بازدید هیات. ایرانی اعزامی به عمان در آستانه سفر رئیس جمهور ایران به این کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بررسی‌ ها نشان. می‌ دهد که حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ از رشد ۵۳ درصدی برخوردار بوده. است که این حجم از مبادلات در طول روابط ایران و عمان بی‌سابقه است.افزایش ۶۳ درصدی صادرات ایران به عمان

 وی افزود: امکان افزایش حجم مبادلات ایران و عمان وجود دارد و این امر در گرو.ایجاد زمینه شناسایی بیشتر ظرفیت‌ های تولیدی و تجاری ایران و عمان است.

افزایش ۶۳ درصدی صادرات ایران به عمان

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: در سال گذشته.باتوجه به زیرساخت‌ های ایجاد شده و به پشتوانه حمایت جدی دولت و سازمان توسعه تجارت از بخش خصوصی با همکاری اتاق بازرگانی عمان و اتاق مشترک بازرگانی. ایران و عمان، حجم مبالات تجاری این دو کشور از ۲۲۱ میلیون دلار در سال ۱۳۹۲ به یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ رسیده.است.

عموری عنوان کرد: صادرات ایران به عمان از ۱۴۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳ به ۷۱۶ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ و. حجم واردات ایران از عمان از ۷۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳ به ۶۲۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته.است.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۲۱ سهم ایران از بازار عمان ۳.۹ درصد بوده.و این درحالی است که در سال ۲۰۲۰ این میزان ۱.۸ درصد بوده.است.

افزایش ۶۳ درصدی صادرات ایران به عمان

نایب‌رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: برای افزایش هرچه بیشتر مبادلات میان دو کشور نیازمند ایجاد. زمینه‌های لازم برای شناسایی بیشتر ظرفیت‌ های تولیدی و تجاری ایران و عمان هستیم. از جمله راهکارهای تحقق این چشم. انداز، تبادل هیات‌های تجاری بیشتر و حضور در نمایشگاه‌ های تخصصی این کشورها است.

عموری در پایان گفت: حجم صادرات ایران به عمان در سال ۲۰۲۱ با رشد ۶۳ درصدی همراه بوده.و واردات ایران از عمان و یا از طریق این کشور نیز ۴۳ درصد نسبت به گذشته.رشد داشته.است.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *