تشکل تخصصی صادرات
رئیس اداره غرب و مرکز آفریقا در وزارت امور خارجه گفت: صادرات ایران به قاره آفریقا در سال ۱۴۰۰ با ۱۲۰درصد رشد نسبت به سال قبل از آن به عدد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از ایسنا، علی اکبر رضایی در همایش بررسی. بازار کشور سنگال که با ارتباط ویدئو کنفرانسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور و نمایندگان تعدادی از مجموعه. های صنعتی البرز همراه بود، بیان کرد: غرب آفریقا جمعیتی نزدیک به ۴۰۰ میلیون نفر دارد و یک منطقه جمعیتی مناسب. برای سرمایه گذاری و توسعه صادرات ایران است.صادرات ۱.۲ میلیارد دلاری ایران به آفریقا

وی ادامه داد: بیش از ۲۰ کشور از جمله سنگال، غنا، ساحل‌عاج، نیجریه، مالی و گینه در غرب آفریقا واقع شده.است و از ظرفیت خوبی به لحاظ روابط تجاری برخوردار هستند.

صادرات ۱.۲ میلیارد دلاری ایران به آفریقا

رئیس اداره غرب و مرکز آفریقا در وزارت امور خارجه گفت: یکی از اهداف این همایش آشنایی تجار، فعالان اقتصادی و. اعضای اتاق بازرگانی البرز با ظرفیت های کشورهای غرب آسیا به عنوان بازار هدف گسترده.و جاذب برای صادرات تولیدات و محصولات ایرانی است.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از کالاها و محصولات مصرفی از مواد غذایی گرفته.تا ماشین آلات، صنایع پتروشیمی، مشتقات نفتی و دیگر محصولات در سنگال وارداتی است، گفت: این مهم فرصت خوبی را برای سرمایه‌گذاری شرکت های. ایرانی فراهم کرده و شکوفایی تجارت خارجی، به تبع آن توسعه صادرات و رونق تولید داخلی کشورمان را رقم می زند.

رضایی با برنامه ریزی برای برگزاری همایش ها یا نشست‌هایی با حضور دیگر سفرای ایران در کشورهای حوزه غرب. آفریقا گفت: با کمک مسئولان اتاق بازرگانی البرز و در قالب برگزاری چنین همایش هایی ظرفیت کشورهای مختلف غرب. آسیا را برای تجار و فعالان اقتصادی استان تشریح خواهیم کرد.

صادرات ۱.۲ میلیارد دلاری ایران به آفریقا

رئیس اداره غرب و مرکز آفریقا در وزارت امور خارجه با اشاره به تعاملاتی که میان کشورهای این حوزه و فعالان. اقتصادی ایران تاکنون در قالب برگزاری همایش یا وبینار با برخی از اتاق های بازرگانی کشور از جمله اصفهان، کرمان و. همدان برقرار شده.است، افزود: خوشبختانه از سوی اتاق البرز نیز این فرصت فراهم شد و به تعامل بیشتر میان البرز و سنگال منجر می شود.

وی بیان کرد: اگر تنها بخشی از ظرفیت های ایران از جمله البرز به سمت روابط اقتصادی با سنگال سرازیر شود،.جهش قابل توجهی در روابط تجاری میان ما و آن کشور ایجاد خواهد شد.

رضایی با این توضیح که در سال ۱۴۰۰ نسبت به ماقبل آن صادرات ایران به قاره آفریقا بالغ بر ۱۲۰درصد افزایش داشت،. گفت: رقم صادرات مذکور برابر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده.است و این مهم روزنه و چشم انداز خوبی را بر این اساس در گسترش روابط میان ایران و سنگال ترسیم می‌کند.

 

 

 

 

پربازدیدترین اخبار:

 

 

روایت وزیر جهاد کشاورزی از حذف ارز ترجیحی

جزئیات کاهش سود بازرگانی و ۴۴۰ تعرفه گمرکی اعلام شد

صادرات و واردات چای

قیمت آرد و نان بر بازار کاغذ هم اثر گذاشت

رشد ۱۱۴ درصدی صادرات ایران به لهستان

اعضای هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد ۱۰ ساله اتاق بازرگانی انتخاب شدند

 

 

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

 

 

 

 

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ تاثیر کاهش ارزش پول گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *