تشکل تخصصی صادرات
رییس سندیکای کاغذ و مقوا از آغاز تولید کاغذ تحریر در شرکت چوب و کاغذ مازندران خبر داد و گفت که قیمت گندم و آرد بر قیمت کاغذ هم تاثیر دارد.
قیمت آرد و نان بر بازار کاغذ هم اثر گذاشت

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از  ایسنا، ابوالفضل روغنی گلپایگانی، در پاسخ به سوالی درباره وضعیت تولید کاغذ تحریر در کشور، اظهار کرد: با توجه به اصرار دولت سیزدهم بر تولید داخل، شرکت چوب و کاغذ مازندران به چرخه تولید برگشته و در حوزه کاغذ تحریر نیز فعال شده است. امسال هم برای تولید کاغذ تحریر برنامه‌ریزی کرده و در حال شروع عرضه کاغذ تحریر به بازار است. البته دولت برنامه ریزی‌های دیگری هم در این زمینه دارد که هنوز محقق نشده است.قیمت آرد و نان 

قیمت آرد و نان

وی درباره افزایش قیمت کاغذ در سال جاری نیز گفت: با توجه به افزایش قیمت کالاهای مختلف، گرانی اجتناب ناپذیر است و قیمت کاغذ هم افزایش یافته، اما کاغذ در این مدت افزایش قیمت غیرمنتظره نداشته است.

روغنی گلپایگانی سال گذشته گفته بود که  نیاز کشور  به کاغذ تحریر حدود ۳۸۰ هزار تن است و ۱۸۰ هزار تن ظرفیت تولید کاغذ تحریر در کشور ایجاد شده، اما تولید ناچیز است، چرا که به دلیل قوانین موجود تولیدکنندگان توان رقابت با واردکننده را ندارند.

کاغذ هم تحت تاثیر آرد و گندم قرار می‌گیرد! ‌

رییس سندیکای کاغذ و مقوا با بیان اینکه تغییر اساسی در حوزه کاغذ ایجاد نشده، تصریح کرد: قیمت کاغذ تجاری افزایش جزئی ۷ تا ۱۰ درصدی داشته است. این برخلاف سال‌هایی است که در کشور کاغذ تا ۴ برابر افزایش قیمت داشت.

وی افزود: اما باید این نکته را هم در نظر کرد که قیمت کاغذ از قیمت گندم و آرد هم تاثیر پذیر است، چرا که بخشی از تولید کاغذ به نشاسته بر می‌گردد که از آرد و گندم حاصل می‌شود. بنابراین افزایش قیمت آرد هم بر قیمت کاغذ تأثیر خواهد داشت.

 

 

 

پربازدیدترین اخبار:

 

 

رشد ۱۱۴ درصدی صادرات ایران به لهستان

اعضای هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد ۱۰ ساله اتاق بازرگانی انتخاب شدند

تفاهمات جدید ایران و عراق درخصوص صادرات گاز

توضیحات وزیر جهاد کشاورزی به مجلس درباره نحوه پرداخت یارانه گندم

ابلاغ مصوبات کارگروه مدیریت بازار

حجم تجارت ایران با روسیه ۴.۵ میلیارد دلاری شد

 

 

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

 

 

 

 

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ تاثیر کاهش ارزش پول گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *