تشکل تخصصی صادرات
تجارت خارجی ایران بیانگر واردات چای با متوسط قیمت پنج دلار در هر کیلو است در حالی که چای ایرانی با متوسط قیمت یک دلار در هر کیلو صادر شده است.

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از ایسنا، بررسی تجارت چای در گزارش گمرک. ایران و همچنین قیمتی اعلام شده.از سوی مرکز آمار ایران قابل تامل است.صادرات و واردات چای

طبق اظهارات لطیفی-سخنگوی گمرک ایران- در سال گذشته ۲۷ هزار و ۲۷۲تن چای ایرانی به ارزش حدود ۲۸ میلیون. دلار از ایران به ۲۵ کشور صادر شده.که نسبت سال ۱۳۹۹ حدود ۶۸ درصد در وزن و ۷۷ درصد در ارزش افزایش داشته. است.

صادرات و واردات چای

این در حالی است که واردات چای ایران در سال ۱۴۰۰ حدود  ۷۵ هزار و ۳۷۹تن.به ارزش ۳۸۶میلیون و ۱۶۰هزار و ۷۶ دلار از ۱۰ کشور بوده.است.

محاسبه ارزش تجاری هر کیلو چای نشان می‌دهد که ایران در سال گذشته هر کیلو چای را حدود یک دلار صادر کرده.است که با در نظر گرفتن متوسط قیمت ۲۵ هزار تومانی برای هر دلار، می‌توان گفت.متوسط قیمت آن به حدود ۲۵ هزار تومان می‌رسد.

صادرات و واردات چای

اما واردات هر کیلو چای به طور متوسط حدود ۵.۱ دلار قیمت داشته.که به ۱۲۸ هزار تومان می‌رسد. این در حالی است که بررسی آمار مرکز آمار ایران از وضعیت قیمت چای خارجی در بازار حاکی از فروش آن.تا حدود ۱۴۱ هزار تومان برای هر بسته.۵۰۰ گرمی در فروردین ماه است.

هر نیم کیلو چای خارجی در فروردین پارسال به طور متوسط ۹۹ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت داشته.که به ۱۲۰ هزار در اسفند رسیده.و برای فروردین امسال با متوسط ۱۲۱ هزار تومان فروش رفته.است.

 

 

پربازدیدترین اخبار:

 

 

قیمت آرد و نان بر بازار کاغذ هم اثر گذاشت

رشد ۱۱۴ درصدی صادرات ایران به لهستان

اعضای هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد ۱۰ ساله اتاق بازرگانی انتخاب شدند

تفاهمات جدید ایران و عراق درخصوص صادرات گاز

توضیحات وزیر جهاد کشاورزی به مجلس درباره نحوه پرداخت یارانه گندم

ابلاغ مصوبات کارگروه مدیریت بازار

 

 

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

 

 

 

 

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ تاثیر کاهش ارزش پول گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *