به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از دنیای اقتصاد، رئیس مرکز خدمات. سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد جلسه اول اتاق فکر مشارکت بخش‌خصوصی کشور در ابتکار کمربنده-جاده در. روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. جلسه اتاق فکر ابتکار

جلسه اتاق فکر ابتکار

فریال مستوفی با تاکید بر اینکه رویکرد سیاسی و اقتصادی ایران بیانگر تمایل به توسعه همکاری با چین است، گفت: ابتکار. عظیم کمربند-جاده که توسط کشور چین معرفی شده یک پروژه عظیم بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌قاره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای است و ایران با برخورداری از ذخایر.عظیم انرژی و به دلیل موقعیت بالقوه استراتژیک خود می‌تواند به‌عنوان هاب منطقه.و نقطه اتصال چین و کشورهای کمربند- جاده با غرب آسیا و اروپا در این ابتکار نقش مهمی ایفا کند. 

جلسه اتاق فکر ابتکار

وی افزود: از طرفی با امضای سند همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین و رویکرد سیاسی و اقتصادی موجود برای توسعه. همکاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و منافع مشترک با این کشور، این امکان شکل گرفته است که.در صورت بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برداری صحیح و کنش فعال، جذب سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خارجی و ارتقای جایگاه اقتصادی کشور در سطوح منطقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای و بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللی رخ دهد.

رئیس مرکز خدمات سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری اتاق بازرگانی تهران توضیح داد: این اتاق فکر با هدف بررسی راهکارها جهت. بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برداری حداکثری از ابتکار کمربند-جاده از طریق تبادل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نظر و هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افزایی بخش‌خصوصی و دولتی تشکیل شده.است و در اولین جلسه معارفه، هماهنگی، اعلام برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اتاق فکر و نحوه تشکیل کارگروه‌های ذیل آن انجام خواهد.شد.

جلسه اتاق فکر ابتکار

مستوفی افزود: در این اتاق فکر بیش از ۲۶۰ نفر مشارکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کننده از بخش‌های مختلف دولتی، حاکمیتی و خصوصی کشور.از جمله وزارتخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و سازمان‌های ذی‌صلاح، مراکز پژوهشی و دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، تشکل‌های بخش خصوصی،.موسسه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مالی و بانک‌ها، اتاق‌های بازرگانی استان‌ها و شرکت‌های بخش‌خصوصی حضور دارند.

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفت: آموزش و به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌روزسانی نیروهای کارشناسی در سازمان‌ها و. نهادهای مرتبط با پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری ابتکار کمربنده جاده.و تقویت هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گرایی بخش‌خصوصی و نهادهای تصمیم‌گیر حاکمیتی درباره مسائل و پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کمربند جاده، تقویت دیپلماسی اقتصادی-تجاری از طریق ایفای نقش موثر.بخش‌خصوصی و دولتی از جمله دیگر اهداف این اتاق فکر است.

فریال مستوفی تاکید کرد که خروجی نهایی کارگروه‌های تخصصی این اتاق فکر.و نقطه‌نظرات کارشناسی آن در قالب بسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مشورتی تخصصی به مراجع تصمیم‌گیر ارائه خواهد شد.