تشکل تخصصی صادرات

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی. به نقل از دنیای اقتصاد، در هفت ماه نخست امسال نزدیک به ۱۲۱ تن زعفران.به ارزش ۶۰. میلیون و ۱۷۴ هزار و ۵۸۷ دلار به ۶۰ کشور دنیا صادر شد.صادرات۶۰ میلیون دلاری زعفران

سخنگوی گمرک اظهار کرد: ۱۲۰ هزار و ۴۶۲کیلوگرم انواع زعفران در بسته‌بندی‌های کمتر. از ۱۰گرم، از ۱۰گرم تا ۳۰ گرم و بالای ۳۰گرم در این مدت صادر شد که ۷۵هزار و ۵۴۳کیلوگرم آن در بسته‌های. بیشتر از ۳۰ گرم (فله)، ۳۰ هزار و ۲۲ کیلوگرم در بسته‌های زیر ۱۰گرم و ۱۴ هزار و ۸۹۷کیلوگرم نیز در بسته‌های ۱۰ تا ۳۰ گرم بوده. است.

سیدروح‌الله لطیفی افزود: ۳۷ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۴۹۰ دلار زعفران در بسته‌های بالای ۳۰ گرم به ۵۱ کشور صادر. شده که چین با خرید ۲۴ هزار و ۵۱۹ کیلوگرم به. ارزش ۱۳ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۷۴۶ دلار در رتبه نخست خرید زعفران فله، اسپانیا .با ۱۷ هزار و ۶۰۶ کیلوگرم به ارزش ۷ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۵۷۰ دلار در رتبه دوم. و امارات با ۱۱ هزار و ۸۲۵ کیلوگرم به ارزش پنج میلیون و ۷۹۴ هزار و ۸۲۱ دلار در رتبه سوم قرار دارند.

صادرات۶۰ میلیون دلاری زعفران

لطیفی در ادامه توضیح داد: در این هفت .ماه، ۱۵ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۲۰۰ دلار زعفران در بسته‌های زیر ۱۰ گرم به ۵۲ کشور دنیا صادر. شده که چین با خرید ۴ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۴۶۶ دلار، اسپانیا با ۲میلیون و۴۳۰ هزار و ۲۵۲ دلار، .امارات با۲ میلیون و ۱۷۸هزار و ۳۰۲ دلار، افغانستان با یک میلیون و ۸۲۱ هزار و ۱۰ دلار و .کویت با ۷۸۴ هزار و ۲۶۵ دلار پنج کشور اول خرید زعفران در بسته‌های زیر ۱۰گرم بودند.

وی  گفت: ۷ میلیون و ۵۰ هزار و ۹۴۰ دلار زعفران نیز در بسته‌های ۱۰ تا ۳۰ گرم در هفت ماه. اول سال. صادر شده که امارات با ۵ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۸۷۸ دلار، چین با ۵۹۰ هزار و ۵۷۹ دلار، هنگ کنگ با ۳۲۵ هزار و ۹۰۶ دلار، قطر با ۲۳۰. هزار و ۱۷۳ دلار و ایتالیا با ۱۲۲ هزار و ۶۲۶ دلار پنج کشور اول خرید زعفران در این نوع بسته‌بندی. بودند.

صادرات زعفران در سال گذشته

سخنگوی گمرک افزود: در این مدت ۳۵۹ کیلوگرم پودر زعفران .در بسته‌های زیر ۱۰ گرم و ۱۰ تا ۳۰ گرم به ارزش ۴۳۳ هزار و ۹۵۷ دلار به ۱۷ کشور صادر شد که سوئد، .اسپانیا، آلمان، امارات و ایتالیا در صدر کشورهای خریدار قرار دارند. لطیفی در ادامه در خصوص صادرات زعفران در سال ۹۹ .گفت: سال گذشته نیز ۴۲۴هزار و ۴۲۹کیلوگرم زعفران به ارزش ۱۹۰ میلیون. و ۱۲۸ هزار و ۵۵۹ دلار و ۵۵۰ کیلوگرم پودر زعفران به ارزش ۶۷۴ هزار و ۹۶۵ دلار از کشورمان به سایر کشورها. صادر شده. بود.

 

برای انتشار مشکلات صادرات و پیگیری برای حل آنها، با ما در ارتباط باشید.

پربازدیدترین اخبار:

دومین نشست تجاری B2B ایران و عراق

توقف قراردادهای ۱۰میلیارد دلاری بین ایران و انگلیس با خروج آمریکا از برجام

مرغداران خواهان‌‌ آزادی صادرات شدند

ثاتیر اتفاقات روزهای گذشته بر قیمت دلار در بازار امروز

امکان توسعه تجارت با عراق تا ۲۰میلیارد دلار

 

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *