براساس این نامه درخواست اول این اتحادیه مبنی‌بر این است. که تامین سرمایه‌درگردش موردنیاز واحدهای مرغداری ناشی از افزایش قیمت نهاده‌های. دامی حدود میزان ۵/ ۲ برابر فعلی بالغ بر مبلغ ۶۰ هزار میلیارد تومان با نرخ سود. پایین است.

درخواست دوم: 

دومین درخواست این اتحادیه، ایجاد امکان ذخیره‌سازی مرغ مازاد .با توجه به حجم تولید و کاهش قطعی سرانه مصرف. ناشی از افزایش حداقل ۵/ ۲‌برابری قیمت هر کیلوگرم مرغ است.

درخواست سوم:

سومین درخواست، ایجاد امکان صادرات مرغ مازاد با .پیش‌بینی اختصاص جوایز صادراتی است. آخرین درخواست این اتحادیه، حذف عوارض واردات ذرت و سویا به‌منظور کاهش. قیمت تمام‌شده محصول نهایی برای کاهش اثرات حذف ارز پیشنهاد می‌شود.

یک، تغییر سیاستگذاری درخصوص ارز ترجیحی. به‌صورت تدریجی و مرحله به مرحله انجام شود.

دو، پرداخت ما‌به‌التفاوت درآمد ناشی از حذف ارز ترجیحی در. قالب یارانه به حلقه آخر تولید یعنی مرغداران با توجه به شفاف‌سازی صورت‌گرفته در سامانه بازار گاه انجام شود.

سه، در صورت پرداخت یارانه مستقیم به دهک هدف جامعه این اقدام در قالب توزیع کالابرگ برای حفظ مرغ بر سر سفره‌های مردم و عدم‌تهدید امنیت غذایی از یک‌سو و استمرار و ثبات تولید از سوی دیگر انجام شود.

چهار، سامانه بازارگاه که حلقه واسطه بین واردکننده و مرغدار با حذف واسطه‌گری کارنامه مثبت و خوبی داشته، همچنان حفظ و تمامی نهاده‌های وارداتی از این طریق عرضه شود.