تشکل تخصصی صادرات
در سفر رئیس کل گمرک ایران به مسکو، یادداشت‌ تفاهم همکاری گمرکی ایران و روسیه امضا شد.

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از گمرک، ­روسای کل گمرک ایران و روسیه­ دو. یادداشت تفاهم همکاری و یک پیش‌نویس توافقنامه حقوقی در حوزه گمرک امضا کردند­.امضای یادداشت‌ تفاهم همکاری گمرکی ایران و روسیه

امضای یادداشت‌ تفاهم همکاری گمرکی ایران و روسیه

با توجه به مذاکرات فشرده انجام شده در جریان سفر ریاست کل و هیئت همراه ، صورتجلسه مذاکرات مشتمل بر نحوه. اعطای تسهیلات به صادر کنندگان در چارچوب کریدور سبز گمرکی ،نحوه تبادل اطلاعات ، هماهنگی جهت امضای سند. یادداشت تفاهم تسهیل ترانزیتی سه جانبه ایران ، روسیه و آذربایجان در سه ماه آینده در تهران ،اعزام رایزن گمرکی دو‌کشور. و سه سند مهم گمرکی شامل ۱- سند یادداشت تفاهم همکاری های آموزشی ۲- برنامه کنترل مبارزه مشترک با تخلفات گمرکی طی سال‌های ۲۰۲۲۵-۲۰۲۲ ۳- ۳-پاراف سند پیش نویس ترتیبات انعقاد فعالان اقتصادی مجاز به امضای. روسای کل گمرک ایران و خدمات گمرکی روسیه رسید .

امضای یادداشت‌ تفاهم همکاری گمرکی ایران و روسیه

علیرضا مقدسی، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و ولادیمیر بولاوین رئیس کل گمرک فدراسیون روسیه، دو. یادداشت تفاهم‌همکاری و یک پیش‌نویس موافقتنامه حقوقی امضاء کردند.

یادداشت تفاهم همکاری بین سرویس فدرال گمرک روسیه با گمرک جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش و تربیت نیرو‌های زبده، تفاهم‌نامه تعامل بین گمرک دو کشور درباره مبارزه با تخلفات گمرکی تا سال ۲۰۲۵ میلادی و نیز پیش‌نویس موافقتنامه شناسایی فعالان مجاز اقتصادی به منظور استفاده از گذرگاه سبز گمرکی از جمله تفاهم‌نامه‌های امضاء شده بین گمرک ایران و روسیه بود.

ولادیمیر بولاوین در مذاکره با علیرضا مقدسی، با اشاره به ضرورت همکاری ایران و روسیه برای راه‌اندازی گذرگاه گمرکی سبز گفت: در صورت شناسایی فعالان اقتصادی مجاز در دو کشور، می توانیم موافقتنامه جدیدی را برای راه‌اندازی گمرک سبز امضا کنیم.

امضای یادداشت‌ تفاهم همکاری گمرکی ایران و روسیه

رئیس کل گمرک روسیه با ابراز خرسندی از روند صعودی مناسبات اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد: با راه‌اندازی گمرک سبز و استفاده از سامانه مشترک ترانزیتی بین ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان، چشم انداز روابط اقتصادی دو کشور به سرعت محقق خواهد شد.

ولادیمیر بولاوین به اعمال تحریم‌های سنگین ضد روسیه اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران سال‌های طولانی مورد تحریم آمریکا و غرب قرار داشته است، می‌توان با همگرایی دوجانبه بر تحریم‌ها غلبه کرد.

علیرضا مقدسی هم در این دیدار با اشاره به سفر اخیر هیات اقتصادی روسیه به تهران گفت: در جریان برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی توافق‌های خوبی بدست آمد و لازم است در اسرع وقت به مرحله اجرا درآید.

امضای یادداشت‌ تفاهم همکاری گمرکی ایران و روسیه

مقدسی گفت: خوشبختانه روابط اقتصادی در بخش‌های صادرات، واردات و ترانزیت روبه افزایش است و با برطرف شدن برخی موانع گمرکی، رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد.

رئیس کل گمرک کشورمان با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب ضد ایران و روسیه گفت: اگرچه تحریم‌ها می‌تواند تهدیدی برای اقتصاد باشد، اما با مقاومت ملت ایران، تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم.

وی خواستار همکاری هرچه بیشتر و تبادل تجربیات تهران و مسکو برای مقابله و بی اثر کردن آثار و پیامد تحریم‌ها شد.

علیرضا مقدسی برای مذاکره و رایزنی با مقامات گمرک روسیه، رفع موانع گمرکی، تسریع در ایجاد گذرگاه سبز گمرکی، دیدار با تجار، بازرگانان و فعالان بخش‌های اقتصادی به مسکو سفر کرده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *