به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی به نقل از دنیای اقتصاد، .این میزان صادرات مشتمل بر ۴۲‌میلیون و ۲۱۴‌هزار تن انواع محصول بود که از نظر. تناژ نیز رشد ۵ / ۹درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ثبت رسید.سبقت تجارت خارجی معدن

زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با پنج‌میلیارد و ۲۸۰‌میلیون و ۶۳۰ هزار دلار صادرات، .با سهم ۶ / ۵۵‌درصدی، بیشترین سهم از صادرات مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی را به خود اختصاص داد.

سبقت تجارت خارجی معدن

پس از آن، مس و محصولات پایین‌‌‌‌‌‌‌‌‌دستی با یک‌میلیارد و ۴۰۹ میلیون و ۷۱۰ هزار ریال .و «سایر معدن و صنایع معدنی» با ۶۵۱میلیون و ۳۳۰‌هزار دلار، در رده‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دوم و سوم قرارگرفتند.

بیشترین رشد صادرات در این مدت مربوط به زنجیره آلومینیوم و محصولات با ثبت ۲۱۶‌درصد رشد و صادرات ۵۴۱ میلیون و ۵۷۰ هزار دلاری بود. در ۹ماهه امسال همچنین سه میلیون و ۹۸هزار تن محصولات مرتبط با حوزه معدن و صنایع معدنی به ارزش ۲‌میلیارد و ۶۹۱میلیون دلار به کشور وارد شد که حاکی از رشد هشت‌دهم ‌درصدی از نظر تناژی و ۴ / ۱۱‌درصدی از نظر ارزشی است.

بیشترین میزان واردات با ۹۱۶‌میلیون و ۳۰۰‌هزار دلار مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط بود.

 

برای انتشار مشکلات صادرات و پیگیری برای حل

آنها، با ما در ارتباط باشید.

 

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ تاثیر کاهش ارزش پول گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩