به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی به نقل از دنیای اقتصاد، فریال مستوفی با اشاره به امضای سند همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین و همچنین روند سریع پیشرفت ابتکار کمربند-جاده به‌عنوان یک پروژه عظیم بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌قاره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای، از راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی یک اتاق فکر برای توسعه مشارکت بنگاه‌های ایرانی در این ابرپروژه خبر داد.فراخوان عضویت در اتاق فکر

 رئیس مرکز خدمات سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه رویکرد سیاسی و اقتصادی ایران بیانگر تمایل به توسعه همکاری با چین است، گفت: کشور ما با برخورداری از ذخایر عظیم انرژی و به دلیل موقعیت بالقوه استراتژیک خود می‌تواند به‌عنوان هاب منطقه و نقطه اتصال چین و کشورهای کمربند-جاده با غرب آسیا و اروپا در این ابتکار نقش برجسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای ایفا کند .که در صورت بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برداری صحیح و کنش فعال، آگاهانه و با درنظر گرفتن جمیع جوانب، امکان جذب سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری و ارتقای جایگاه اقتصادی کشور. در سطوح منطقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای و بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللی را می‌تواند فراهم کند.

فراخوان عضویت در اتاق فکر

او افزود: بر همین اساس لزوم مشارکت و نقش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آفرینی بخش‌خصوصی در کنار متولیان دولتی به‌منظور تلاش برای هماهنگی. و ایجاد زیرساخت برای بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برداری از ظرفیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های این ابتکار بیش از پیش ضرورت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یابد.

مستوفی با تاکید بر اهمیت نقش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آفرینی مشترک بخش‌خصوصی و دولتی در ابتکار کمربند-جاده عنوان کرد .که در همین راستا. مرکز خدمات سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری اتاق بازرگانی تهران طی ماه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های گذشته تلاش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زیادی داشته. تا با بر‌گزاری کارگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آموزشی و همفکری، آگاهی بنگاه‌های بخش‌خصوصی و مسوولان دولتی در مورد این ابرپروژه را افزایش دهد.. و اکنون نیز در نظر دارد با تشکیل یک اتاق فکر و کارگروه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های انرژی، مالی، حمل‌ونقل و… در آن، بستر تبادل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نظر، مباحثه. و همفکری با صاحب‌نظران و خبرگان بخش‌خصوصی و دولتی را ایجاد کند.  

رئیس مرکز خدمات سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری اتاق تهران توضیح داد.: این اتاق فکر در حوزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مرتبط درخصوص راهکارها و الزامات پیوستن ایران به این ابتکار به هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افزایی پرداخته. و پس از بررسی و جمع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی نظرات و موارد مهم با بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری از کارشناسان و اساتید هر بخش، نقطه‌نظرات کارشناسی در اختیار مراجع تصمیم‌گیر قرار می‌گیرد. مستوفی با اعلام این خبر از تمامی فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی و نهادهای دولتی و حاکمیتی دعوت کرد .تا در این اتاق فکر حضور پیدا کرده. و نقش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آفرینی داشته .باشند.

 

برای انتشار مشکلات صادرات و پیگیری برای حل

آنها، با ما در ارتباط باشید.

 

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ تاثیر کاهش ارزش پول گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩