تشکل تخصصی صادرات
کمیته مشترک ایران و لبنان در طول چند سال فعالیت خود دستخوش تغییراتی شد و نتوانست سطحی از انتظارات اتاق ایران را برآورده کند درنتیجه تصمیم گرفته شد با تغییراتی روند فعالیت کمیته در چارچوبی دیگر دنبال شود.

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از آخرین خبر، حامد فروزان اظهار کرد: این. دوستی‌های دیرینه می‌تواند بستر توسعه روابط تجاری و اقتصادی باشد.افزایش همکاری‌‌‌های اقتصادی ایران و لبنان

او با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه ارتباطات با جمهوری لبنان آمادگی کامل دارد،. افزود: علاقه مندیم این روابط در حوزه‌های مختلف افزایش یابد.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بر اساس نیازمندی‌های روز باید سرفصل‌های جدیدی. به تفاهم نامه‌های پیشین میان دو کشور اضافه شود. فروزان به ظرفیت‌های زیرمجموعه وزارت مردم در حوزه‌های اجتماعی. اشاره کرد و گفت: حوزه معلولان و سالمندان، آموزش‌های فنی وحرفه ای،. حوزه درمان و بیمه اجتماعی و تعاونی‌های ایران زیر نظر این مجموعه اداره می‌شود.

افزایش همکاری‌‌‌های اقتصادی ایران و لبنان 

او افزود: تامین ۷۰‌درصد داروی کشور، فعالیت در حوزه حمل‌ونقل، ارتباطات، عمران و صنایع غذایی از دیگر پتانسیل‌های. وزارت کار جمهوری اسلامی ایران است.

فروزان بر لزوم شناخت ظرفیت‌های اقتصادی دو طرف تاکید کرد و گفت: بستر.برگزاری نشست‌ها و رویداد‌های مشترک را برای بخش خصوصی ایران و لبنان فراهم می‌کنیم.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از ظرفیت‌های موجود برای گسترش تبادلات تجاری را. فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان ایران در حوزه صادرات خدمات دیجیتال نام برد و اظهار کرد:. اعزام نیروی انسانی متخصص و توانمند در حوزه فناوری اطلاعات می‌تواند سرآغازی برای همکاری‌های دیجیتال دو کشور باشد.

سفیر لبنان در ایران نیز در این نشست به فعالیت‌ها و ظرفیت‌های وزارت کار و امور اجتماعی لبنان اشاره کرد و گفت: برای. تبادل افکار و یافته‌های علمی در حوزه‌های کار و رفاه اجتماعی آماده ایم. او از مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سفر به لبنان دعوت کرد و. افزود: دولت‌ها باید مسیر شکوفایی بخش خصوصی را فراهم کنند. «محمد عباس» اظهار کرد: در لبنان فعالیت‌های اقتصادی به دست بخش خصوصی اداره می‌شود و دولت ناظر بر فعالیت‌های آنهاست.

دو کشور فرصتی برای توسعه سطح میزان تجارت دو طرف عنوان کرد و برای حضور بخش خصوصی توانمند ایران در لبنان آمادگی خود را اعلام کرد.

افزایش همکاری‌‌‌های اقتصادی ایران و لبنان

کرباسی بابیان اینکه پس از تأیید هیات رئیسه اتاق ایران، ابوالفضل روغنی، ریاست کمیته مشترک ایران و لبنان را به عهده گرفت، تأکید کرد:.در چارچوب کمیته، نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور خارجه سعی می‌کنند با کمیته در برگزاری نشست‌های مشترک همکاری کنند. این افراد اعضای کمیته هستند و حضور آن‌ها می‌تواند. به حل مشکلات و تنگنا‌ها در ارتباط با کشور‌های مقابل اثرگذار باشد.

کرباسی لبنان را جزو اولویت‌های اقتصادی ایران در توسعه مناسبات بین‌المللی برشمرد و تصریح کرد: از نظر موقعیت این. کشور در جهان اسلام و توانمندی‌های تجاری موجود در آن از مزیت‌های این اقتصاد محسوب می‌شود .از طرفی در بازار آفریقا نیز بازرگانان لبنانی حرف اول را می‌زنند .و از این طریق می‌توان در بازار آفریقا نیز حضور پیدا کنیم.

ابوالفضل روغنی، رئیس کمیته مشترک ایران و لبنان در ابتدا به تجربه فعالیت خود در لبنان اشاره کرد و گفت:. سرمایه‌گذاری‌های کلانی در بازار آفریقا توسط تجار لبنانی صورت گرفته. و این موضوع می‌تواند برای دسترسی به بازار آفریقا مؤثر باشد.

بر اساس اظهارات او حمایت و همکاری‌های دستگاه‌های دیپلماسی در این مسیر بسیار راهگشاست. و می‌تواند در رونق تولید و رفع موانع صادرات و توسعه کمک کند.

او تأکید کرد: تفاهم‌نامه ایران و عراق برای رسیدن به بازار سوریه می‌تواند درباره بازار لبنان نیز صدق کند.

او همچنین تصریح کرد: باید روی عضویت تجار در کمیته مشترک ایران و لبنان تمرکز کنیم. لبنان بازاری است که می‌تواند سرپلی به اروپا، کشور‌های عربی مثل سوریه و آفریقا باشد.

روغنی همچنین تصریح کرد که ایجاد نمایشگاه‌های مشترک را در برنامه کاری خود داریم.

کمیته مشترک ایران و لبنان

کمیته مشترک ایران و لبنان از روز گذشته کار خود را به‌طور رسمی آغاز کرد. و بعد از یک سال روند فعالیت آن بررسی خواهد شد تا ببینند این کمیته قابلیت تبدیل‌شدن به اتاق مشترک را دارد.

کرباسی در ادامه تأکید کرد: لبنانی‌ها با کشور‌های اروپایی، آفریقایی و کشور‌های عربی موافقت‌نامه. تجارت ترجیحی دارند و ظرفیت بسیار بالایی برای همکاری اقتصادی با ایران دارند.

درنهایت کرباسی تصریح کرد: با توجه به مشکلات و محدودیت‌هایی که در اعزام رایزن بازرگانی وجود دارد، اتاق ایران وارد عمل شده. تا با همکاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه افرادی را به‌صورت افتخاری از بخش خصوصی اعزام کنند .تا در دفاتری که به همت اتاق‌های مشترک یا کمیته‌ها شکل می‌گیرند، مستقر شوند .مشاوره‌های لازم را به تجار و بازرگان‌ها ارائه بدهند.

 

برای انتشار مشکلات صادرات و پیگیری برای حل

آنها، با ما در ارتباط باشید.

پربازدیدترین اخبار:

تصویر تجارت در ۱۴۰۰

هدف‌گذاری رشد صنعتی در ‌۱۴۰۱

رتبه اول ایران در میان بزرگان تولید فولاد جهان

تشکیل کارگروه روابط تجاری با روسیه

معرفی بازارهای هدف ایران با بیشترین تراز تجاری

 

 

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ تاثیر کاهش ارزش پول گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *