تشکل تخصصی صادرات
اگرچه یکی از برنامه‌های اصلی وزارت صمت افزایش تولید و صادرات لوازم خانگی عنوان شده، با این حال تامین برخی از مواد اولیه و لزوم رفع تعهد ارزی با نرخ نیما، این صنعت را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از مهر، اردیبهشت ۹۷ بود.که با بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران دو شرکت بزرگ لوازم خانگی کره‌ای علیرغم داشتن. سهم چشم گیری از بازار لوازم خانگی ایران، با بدعهدی تصمیم به خروج رسمی از بازار کشور گرفتند.هشدار نسبت به برچیده 

هشدار نسبت به برچیده

با خروج این دو برند از بازار داخلی، تولیدکنندگان داخلی مجالی برای تنفس پیدا کردند و توانستند. با استفاده از فرصت پیش آمده، رکوردهای خوبی در تولید لوازم خانگی ثبت کنند و. با سرمایه گذاری‌های جدید و عظیمی که در حوزه «تحقیق و توسعه» و توسعه خطوط تولید انجام شد، .به تدریج خلأ کره‌ای ها را در بازار پر کردند و توانستند. تعمیق ساخت داخل را به بالای ۷۰ درصد برسانند. با این حال هم اکنون تولیدکنندگان لوازم خانگی در تأمین برخی مواد اولیه دچار مشکل شده‌اند .و با توجه به محدودیت‌های ارزی، واردات به سختی انجام می‌شود.

مشکلات در تأمین مواد اولیه و گران بودن اغلب این کالاها، در حالیست که. دولت سیزدهم تاکید بسیاری بر صادرات لوازم خانگی دارد و آنطور که وزارت صمت برنامه‌ریزی کرده «باید تا سال آینده در حوزه لوازم خانگی نسبت. صادرات به واردات به ۵۰ درصد برسد و. در سال ۱۴۰۲ به یک تراز متعادل برسیم و در سال ۱۴۰۴ صادرات حداقل ۲ برابر واردات شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *