تشکل تخصصی صادرات

قیمت بیت‌کوین طی روزهای گذشته با سقوط ۶ هزار دلاری به کمتر از ۴۱ هزار دلار رسیده و چیزی حدود ۷۰ درصد از ارزش خود را نسبت به ماه نوامبر (آبان) از دست داده. است.قیمت بیت کوین باز هم سقوط کرد

نوسانات بازار

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی، بازار ارزهای دیجیتال چند روزی است که روند خاصی نداشته. و تعطیلات سال نو میلادی به این روند دامن زده.است و مدتی بود که شاهد نوسانات شدید در این بازار نبودیم. اما حالا چند روزی است.که این ارز دیجیتال با نوساناتی روبرو شده .و تحلیل‌گران دلایل این ریزش را با مسائلی خارج از بازار رمزارزها مرتبط می‌دانند.

سایر رمز ارزها
در همین حال بهای دیگر رمزارزهای اصلی از جمله اتریوم، بایننس کوین، سولانا، کاردانو و ریپل- نیز بین ۳ تا ۵ درصد کاهش یافته و مجموعا ۲۱۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار ارز دیجیتال از بین رفته. است.

پس از انتشار صورتجلسه فدرال رزرو در ماه دسامبر که در آن مقامات درباره احتمال افزایش زودتر و سریع‌تر نرخ بهره .و انقباض ترازنامه ۸.۳ تریلیون دلاری فدرال رزرو صحبت کردند، .قیمت ارزهای دیجیتال همراه با بازارهای سهام کاهش یافت. 

تورم

اعضا فدرال رزرو تشخیص دادند. که سیاست ارائه شده. مبنی بر تداوم سرعت خرید خالص دارایی، با توجه به افزایش قیمت ها و تورم، دیگر ضروری نیست. آن‌ها تاکید کردند. که با توجه به چشم انداز اقتصاد، بازار کار و تورم، ممکن است افزایش نرخ بهره زودتر یا سریع‌تر از قبل ضروری باشد. همچنین برخی اعضا اعتقاد داشتند سرعت کاهش ترازنامه این بار سریعتر از گذشته خواهد بود.

قیمت بیت کوین باز هم سقوط کرد

در ماه‌های اخیر ترس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و کاهش اقدامات محرک دوران کرونا بر قیمت بیت‌کوین، .رمزارزها و سهام در سراسر جهان تاثیر گذاشته.است و حرکت بیت‌کوین همراه با سهام، شهرت آن نزد برخی به عنوان یک دارایی امن را از بین برده.است.

قطعی اینترنت در قزاقستان

همچنین سقوط اخیر قیمت ارزهای دیجیتال پس از قطعی اینترنت در قزاقستان رخ داد. بر اساس گزارشات منتشر شده. استخراج کریپتو در قزاقستان با مشکل مواجه شده.زیرا بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی این کشور دسترسی به اینترنت را قطع کرده. است.

قزاقستان پس از اخراج ماینرها توسط چین به یکی از مرکز اصلی استخراج بیت کوین، اتریوم و ارزهای دیجیتال تبدیل شده. است. بر اساس تحقیقات انجام شده، به نظر می‌آید که قزاقستان ۱۸ درصد از قدرت استخراج بیت‌کوین جهان را در خود جای داده. است.

 

برای انتشار مشکلات صادرات و پیگیری برای حل آنها، با ما در ارتباط باشید. 

 

 

 

 

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ تاثیر کاهش ارزش پول گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *