تشکل تخصصی صادرات

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از آخرین خبر، عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، .آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص دلایل توقف صادرات .برخی از محصولات کشاورزی مانند فلفل دلمه به کشور روسیه، گفت: کشور روسیه در خردادماه سال .جاری طی نامه‌ای به وزارت جهادکشاورزی ایران اعلام. کرده بود برخی از سموم و آفت کش‌های مورد استفاده در ایران، در این کشور. استفاده نمی‌شود و مجوز مصرف ندارد که متأسفانه شنیده شده .در جریان تغییر دولت این نامه گُم. شده. است.گم شدن یک نامه فلفل 

ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی با اشاره به اینکه دولت روسیه در خصوص باقی مانده سموم در محصولات. گلخانه‌ای ایرانی مدارکی را ارائه نکرده. است، افزود: در آذرماه سال جاری. نیز مجددا کشور روسیه اعلام کرده بود. ۲ سم قارچ کش، یک سم حشره کش و یک سم کنه کش مورد استفاده در ایران، در این کشور شناخته .شده.نیست و .مجوز مصرف ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: مقرر شده است. به منظور رفع مشکل صادرات برخی از محصولات کشاورزی به روسیه هیاتی از سوی جمهوری اسلامی ایران .متشکل از ۲ عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی، بخش خصوصی و گلخانه داران طی هفته جاری به کشور روسیه سفر کنند.
گم شدن یک نامه فلفل
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه محموله‌های فلفل دلمه صادراتی به کشور روسیه بازگردانده و از صادرات سایر محموله‌ها نیز جلوگیری شده است، عنوان کرد: در حال حاضر در زمینه صادرات فلفل دلمه به کشور روسیه مشکلاتی وجود دارد و این موضوع بر روی محصولات دیگری از جمله خیار و بادمجان نیز تاثیر نامناسب داشته است و باید این موضوع در اسرع وقت برطرف شود.

سفارتخانه ایران در کشور روسیه

اعظمی با اشاره به اینکه سفارتخانه ایران در کشور روسیه .در زمینه رفع مشکلات صادرات محصولات گلخانه‌ای اقدامات خوبی داشته. است، افزود: موسسه حمایت از حقوق مصرف کنندگان. کشور روسیه در زمینه استفاده از سموم ناشناخته در جریان تولید محصولات. گلخانه‌ای در ایران ایراداتی را مطرح کرده. و صادرات محصولات متوقف. شده. است.

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محدودیت. واردات محصولات گلخانه‌ای اعمال شده. در کشور روسیه تنها مختص به کشور ایران نیست و محصولات کشورهایی مانند .ترکیه را نیز با مشکل مواجه هستند، تصریح کرد: دولت روسیه. درحال حاضر با پرداخت دو برابر هزینه‌های سابق محصولات مورد نیاز خود را از کشور اسپانیا وارد می‌کند. که هزینه سنگینی را برای آنها به همراه داشته است .و تحت فشار قرار دارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکل ایجاد شده. در مسیر صادرات محصولات کشاورزی با پیگیری‌های کمیسیون کشاوزی و دولت به زودی برطرف می‌شود، عنوان کرد:. کشاورزان و گلخانه‌داران باید محصولات خود را با نهایت دقت و سلامت تولید .و از موسسات و سازمان‌های مربوطه گواهی سلامت و قرنطینه دریافت کنند.

 

برای انتشار مشکلات صادرات و پیگیری برای حل آنها، با ما در ارتباط باشید.

پربازدیدترین اخبار:

صادرات پسته به صفر رسید

صندوق بین‌المللی پول: نیاز به همکاری فوری بین کشورها در زمینه مقررات ارز دیجیتال

افزایش حمل کالاهای اساسی از بندر امام

نامه سازمان بنادر در خصوص تمدید مهلت تخفیف شناورها

محبوب شدن شیبا و تتر در ترکیه

 

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *