تشکل تخصصی صادرات

صادرات محصولات کشاورزی به هند ممنوع شد

یک شرکت کشتیرانی ورود کالاهای ایرانی و افغانستانی را به هند ممنوع کرده است. برخی منابع از اعمال ممنوعیت هند بر محصولات کشاورزی ایران خبر داده‌اند آیا صادرات کالاهای غیر نفتی ایران به هند ممنوع است؟

 

به گزارش انجمن صادرکنندگان به نقل از تجارت‌نیوز، برخی منابع غیر رسمی از ممنوعیت موقتی کالا به هند خبر می‌دهند و گفته‌اند چنانچه ممنوعیت موقت واردات کالا از ایران به هند واقعی باشد در آینده قطعا بر بازار داخلی سیب درختی، کیوی و پسته تاثیر مخربی می‌گذارد.

آیا محصولات غیرنفتی ایران به هند ممنوع شده است؟ برخی تجار از کاهش حجم تجارت ایران و هند می‌گویند. در این سال‌ها تحریم‌ها نقش پررنگی بر تجارت ایران با سایر کشورها داشته اما با همه این تفاسیر گفته می‌شود صادرات ایران به هند به صفر نرسیده است.

دیاکو افخم، یک فعال اقتصادی از صادرات کیوی و سیب به هند خبر داد. او به تجارت‌نیوز گفت: تجارت ایران از مرز آبی با هند قطع نیست و میوه به هند صادر می‌شود. اخیرا هم محموله‌هایی از سیب و کیوی به هند بارگیری شد.

افخم توضیح داد: یکی از مشکلات تجار ایرانی صادرات کالا از مرز زمینی هند است. در این سال‌ها به دلیل درگیری هند و پاکستان کالاهای ایرانی باید وارد پاکستان می‌شد تا بعد به هند صادر شود.

او ادامه داد: به دلیل برخی اختلافات میان این دو کشور صادرات محصولات کشاورزی از طریق مرز زمینی با برخی چالش‌های سیاسی رو به رو است. در غیر اینصورت چالشی برای صادرات کالا از طریق مرز آبی وجود ندارد.

هند از لیست شرکای تجاری ایران حذف شد

 

براساس آمارهای گمرک هند از لیست پنج شریک اول تجاری ایران خارج شد. در سال‌های گذشته اما به دنبال تشدید تحریم‌ها فهرست شرکای تجاری ایران تغییر کرده است.

پسته و زعفران صادر می‌شود

 

محمد مهدی طباطبایی، عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و هند با اشاره به وضعیت صادرات کالا به هند توضیح داد: با وجود تحریم‌ها صادرات کالاهای غیر نفتی به هند ممنوع نشده است. همچنان محصولات کشاورزی ایران از جمله زعفران و پسته به هند صادر می‌شود.

در شرایطی ممنوع شدن کالاهای ایرانی به هند زمزمه می‌شود که در این سال‌ها ایران بازار مناسبی برای هند بوده و برای واردات کالاهای غیرنفتی این کشور تخفیف‌های صادراتی ویژه‌ای داده می‌شود.

شرکت آمریکایی هندی کدام کشورها را ممنوع کرد؟

 

پیش از این خبر آمد که بنادر هند روی کشتی‌های ایرانی بسته شد. اقتصاد آنلاین به نقل از ملک‌رضا ملک‌پور، عضو هیئت مدیره انجمن توسعه دریامحور نوشت: «نه تنها هیچ یک از بنادر بزرگ چین اجازه نمی‌دهند که کشتی‌های ایرانی در آنجا پهلوگیری کنند که حالا مهمترین بندر کانتینری هند هم روی کشتی‌های ایرانی بسته شده است.»

حالا اما رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی به تجارت‌نیوز گفت: بندر مندرا هند توسط یک شرکت بزرگ آمریکایی مدیریت می‌شود. این شرکت از ۱۵ نوامبر ورود کشتی‌های ایران، پاکستان، افغانستان و سوریه را ممنوع کرده است اما این به معنای توقف تجارت میان ایران و هند نیست.

سیدرضا نورانی توضیح داد: مابقی بنادر هند باز است و می‌توان بندر کاندلا را جایگرین مندرا کرد. تجارت ایران و هند همچنان برقرار است و محصولات کشاورزی به این بندر صادر می‌شود.

صادرات محصولات کشاورزی به هند ممنوع شد

برای انتشار مشکلات صادرات و پیگیری برای حل آنها، با ما در ارتباط باشید.

 

 

پربازدیدترین اخبار:

 

تجارت ۱۶میلیارد دلاری ایران با اعضای پیمان شانگهای در نیمه نخست ۱۴۰۰

طرح جرم انگاری صادرکنندگان تاثیر عکس خواهد داشت

نشست های علمی “ساعتی به کیفیت بیاندیشیم”

تفاهم‌نامه همکاری اتاق بازرگانی ایران و دانشگاه تهران

آخرین هشدار برای صادرکنندگان و برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های ۱۴۰۰-۱۳۹۷

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

تجارت بین المللتجارت بین المللتجارت بین المللتجارت بین الملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *