تشکل تخصصی صادرات

تجارت ۱۶میلیارد دلاری ایران با اعضای پیمان شانگهای در نیمه نخست ۱۴۰۰/رشد ۶۱درصدی در صدی در صادرات

به گزارش انجمن صادرکنندگان، سخنگوی گمرک گفت. : در نیمه نخست امسال، بیش از ۲۶میلیون و ۳۸۷هزار تن کالا به ارزش ۱۶میلیارد و ۵۶میلیون و ۶۹۷هزار و ۷۰۹دلار بین ایران. و اعضای پیمان شانگهای تبادل شد که ۹ونیم میلیارد دلار سهم صادرات و ۶ونیم میلیارد دلار آن سهم واردات بود.

سیدروح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت : در نیمه نخست امسال ۲۲میلیون و ۸۲۵هزار و ۸۸۴ تن کالای ایرانی. به ارزش ۹میلیارد و ۵۵۸میلیون و ۸۷۷هزار و ۸۳۲دلار به۱۰ کشور عضو پیمان شانگهای صادر شد. که نسبت به مدت مشابه ۱۳درصد در وزن و ۶۱درصد در ارزش افزایش داشته است.

وی افزود : چین با خرید بیش از ۱۴میلیون ۸۳۳هزار تن کالا به ارزش ۶میلیارد و ۵۶۸میلیون دلار. و رشد ۱۳درصدی در وزن و ۷۷درصدی در ارزش نسبت به مدت مشابه در صدر مقاصد صادراتی ایران قرار گرفت. پس از آن افغانستان با خرید دومیلیون و ۵۱۶هزار تن کالا به ارزش ۹۹۹میلیون دلار و کاهش ۲۵درصدی در وزن و ۱۰ درصدی در ارزش قرار گرفته است. هند با خرید دومیلیون و ۹۱۸هزار تن کالا به ارزش ۸۳۰میلیون دلار، رشد ۳۷درصدی در وزن و ۱۱۵درصدی در ارزش کالای صادراتی ایران را نسبت به نیمه نخست سال قبل تجربه کرده است.

تجارت ۱۶میلیارد دلاری ایران با اعضای پیمان شانگهای در نیمه نخست ۱۴۰۰

پاکستان با خرید یک میلیون و ۳۶۱هزار تن کالای ایرانی به ارزش ۵۴۴میلیون دلار و رشد ۴۱درصدی در وزن و ۳۹درصدی در ارزش در رتبه چهارم و روسیه با خرید ۵۰۶هزار تن کالا به ارزش ۲۷۰میلیون دلار و رشد هشت درصدی در وزن و ۳۴درصدی در ارزش در رتبه پنجم خرید کالای ایرانی در بین کشورهای عضو این پیمان قرار گرفته است.

لطیفی افزود: ازبکستان باخرید ۲۱۷میلیون دلار(رشد۴۳۸درصدی در وزن و ۳۲۸درصدی در ارزش) ،قزاقستان ۸۰میلیون دلار(رشد ۱۰۲درصدی در وزن و ۳۰درصدی در ارزش) ،قرقیزستان با ۳۳میلیون دلار(رشد ۳۴۹درصدی در وزن و ۲۶۱درصدی در ارزش)، تاجیکستان با ۱۷میلیون دلار(رشد ۱۵۷درصدی در وزن و ۱۴۳درصدی در ارزش) و مغولستان با ۲۸۱ هزار دلار(رشد ۴۹درصدی در وزن و کاهش یک درصدی در ارزش) به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

تجارت ۱۶میلیارد دلاری ایران با اعضای پیمان شانگهای در نیمه نخست ۱۴۰۰

 رشد صادرات کشورمان در ۶ماهه امسال به کشورهای جهان به ویژه همسایگان، سازمان اکو، اوراسیا، شانگهای و… با همت تولید کنندگان، مسئولان، تجار و صادر کنندگان همزمان با کاهش محدودیت های کرونایی جای تقدیر و تشکر دارد که در جنگ اقتصادی نظام سلطه به عنوان سربازان غیور ملت ایران در خط مقدم این جنگ ظالمانه نقشی کلیدی ایفا کردند.

لطیفی در خصوص واردات از اعضای پیمان شانگهای اظهار داشت:سه میلیون و ۵۶۱هزار و ۷۱۹تن کالا به ارزش ۶میلیارد و ۴۹۷میلیون و ۸۱۹هزار و ۸۷۷دلار از کشورهای عضو پیمان شانگهای خریداری شد. که سه کشور چین، روسیه و هند ۹۲درصد وزن و ۹۶.۵درصد ارزش کل واردات از اعضای این پیمان را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: چین با یک میلیون و ۵۶۱هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۴۱میلیون دلار، ۴۳درصد کل وزن و ۷۷.۵درصد کل ارزش واردات ایران از پیمان شانگهای را به خود اختصاص داده. که نسبت به مدت مشابه، سه درصد در وزن کاهش و ۱۶.۵درصد افزایش در ارزش فروش کالا به ایران داشته است.

روسیه با یک میلیون و ۲۶۹هزار تن به ارزش تقریبی ۶۳۹میلیون دلار،هند با ۵۹۶میلیون دلار، پاکستان. با ۱۱۰میلیون دلار ، قزاقستان با ۳۲میلیون دلار ،افغانستان با ۶.۴میلیون دلار، تاجیکستان با ۴.۷میلیون دلار، قرقیزستان با ۱.۴میلیون دلار و مغولستان با ۶۶۲هزار دلار به ترتیب در جایگاه بعدی تامین کالاهای مورد نیاز کشورمان در ۶ماهه نخست امسال بودند.

 

برای انتشار مشکلات صادرات و پیگیری برای حل آنها، با ما در ارتباط باشید.

تجارت ۱۶میلیارد دلاری ایران با اعضای پیمان شانگهای

 

 

پربازدیدترین اخبار:

 

طرح جرم انگاری صادرکنندگان تاثیر عکس خواهد داشت

نشست های علمی “ساعتی به کیفیت بیاندیشیم”

تفاهم‌نامه همکاری اتاق بازرگانی ایران و دانشگاه تهران

آخرین هشدار برای صادرکنندگان و برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های ۱۴۰۰-۱۳۹۷

مالیات از تسعیر ارز صادرکنندگان

ورود سیمان به بورس کالا و صادرات آن؛ منفعت یا خیانت؟!

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

تجارت بین المللتجارت بین المللتجارت بین المللتجارت بین الملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *