تشکل تخصصی صادرات
دیدار اعضای هیات مدیره انجمن با مدیر کل دفتر تعیین ارزش گمرک
دیدار اعضای هیات مدیره انجمن با مدیر کل دفتر تعیین ارزش گمرک

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی اعضای هیات مدیره انجمن با مدیر کل دفتر تعیین ارزش گمرک ج.ا.ا. صبح امروز سه شنبه در دفتر این سازمان دیدار داشتند.دیدار اعضای

در این جلسه که با حضور آقای مهندس شیشه‌چی‌ها مدیر کل دفتر تعیین ارزش گمرک و آقای مهندس ثابت دبیر کارگروه ارزش‌های صادراتی، آقای امیرحسین وصالی عضو هیات مدیره انجمن و مدیر صادرات شرکت ایران گلاب و آقای فرزاد مهاجری دبیر انجمن تشکیل شد اهم مشکلات و مسائل اعضای انجمن در حوزه ارزش‌گذاری گمرکی مطرح گردید.

دیدار اعضای هیات مدیره انجمن با مدیر کل دفتر تعیین ارزش گمرک

فرآیند طولانی و تاخیر در رسیدگی به پرونده‌های ارزش‌گذاری کالاهای صادراتی که موجب معطلی و تحمیل هزینه‌های تاخیر بر صادرکنندگان می‌شود از جمله مسائلی بود که مطرح گردید و پیشنهاد انجمن در این خصوص فراهم‌سازی تسهیلات ویژه از سوی دفتر ارزش گمرک برای صادرکنندگان خوشنام عضو انجمن بود. در ادامه مذاکرات مقرر گردید شرکت‌های عضو از طریق انجمن اقدام به ارائه فهرست اصلاحی ارزش‌های پایه صادراتی محصولات خود نموده و انجمن به نمایندگی از ایشان پیگیری کرده و به این ترتیب پرونده‌های مربوطه با سرعت و تسهیل بیشتری در دستور کار و بررسی قرار گیرند.

مسئله دیگری که در رابطه با ارزش‌گذاری مطرح گردید ارزش گمرکی کالاهای وارداتی بود که به منظور کالای مصرفی در فرآیند تولید شرکت‌ها به کار می‌روند. بدین صورت که بعضی از گمرکات اجرایی فاکتور و سیاهه ارائه شده از سوی واردکننده را نپذیرفته و نسبت به اعتبار آن شک می‌نمایند که این امر موجب مانع‌تراشی و تاخیر در امر تولید و همچنین در ایفای تعهدات ارزی ایشان که از محل واردات مقابل صادرات است، می‌شود. پیشنهاد گردید این امر با توجه به سابقه نیک تولیدکننده واردکننده تسهیل گشته و اقدامات لازم در جهت آن صورت گیرد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *