تشکل تخصصی صادرات
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضا پروتکل تمدید موافقت‌نامه تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اوراسیا از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از فارس، علیرضا پیمان پاک با اشاره به امضا. پروتکل تمدید موافقت‌نامه تجارت ترجیحی ایران و اوراسیا توسط وزیر صمت،. اظهار داشت: با توجه به اینکه موافقت‌نامه تجارت ترجیحی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال ۹۷ امضا شده. و از ۵ آبان ۱۳۹۸ اجرای آن آغاز شده بود و نظر به اینکه مدت این موافقت‌نامه ۳ ساله بود،. انتظار می‌رفت موافقت‌نامه تجارت آزاد پس از ۳ سال آماده شده .و با آن جایگزین شود. تمدید موافقت نامه تجارت

وی افزود: کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران توافق کردند در صورتی که مذاکرات برای عقد موافقت‌نامه تجارت. آزاد پیش از ۵ آبان ۱۴۰۱ به اتمام نرسد، موافقت‌نامه فعلی کماکان به قوت خود باقی مانده. و اجرای آن ادامه پیدا کند‌ تا وقفه ای در مشوق‌های تجاری تعریف شده. بین این کشورها و ایران به‌وجود نیاید.

تمدید موافقت نامه تجارت

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: در واقع تمدید موافقت‌نامه فعلی موجب می‌شود .اگر مذاکرات مربوط به عقد موافقت‌نامه تجارت آزاد پیش از ۵ آبان ۱۴۰۱ به اتمام نرسیده. و توسط پارلمان ۵ کشور اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران با تاخیر به تصویب رسید، . خلا در روابط تجارت فی‌مابین ایجاد نمی‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: از یک سال پیش مذاکرات مربوط به تبدیل موافقت‌نامه تجارت ترجیحی.. فعلی به موافقت‌نامه تجارت آزاد با ۵ کشور اتحادیه اقتصادی اوراسیا شروع شده. و در دولت سیزدهم با سرعت بیشتری ادامه یافته .است.

تمدید موافقت نامه تجارت

وی افزود: با توجه به اینکه تصویب موافقت‌نامه جدید در مجالس کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا حدود یکسال و. نیم زمان نیاز دارد، این تمدید صورت می‌گیرد تا فاصله‌ای بین موافقت‌نامه فعلی. و موافقت‌نامه تجارت آزاد که در حال مذاکره .است، ایجاد نشود.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت این امکان ایجاد شده. که پس از ۳ سال این موافقت‌نامه .بتواند ادامه پیدا کند و وقفه‌ای در روابط تجاری فی مابین ایجاد نشود. 

 

برای انتشار مشکلات صادرات و پیگیری برای حل

آنها، با ما در ارتباط باشید.

پربازدیدترین اخبار:

معرفی بازارهای هدف ایران با بیشترین تراز تجاری

بیت‌کوین به روند صعودی ادامه می‌دهد؟

طرح صندوق توسعه ملی برای حذف نفت از بودجه

چرایی پایین بودن ارزش افزوده صادرات به عراق

رشد ٢٠ درصدی تولید فولاد ایران

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ تاثیر کاهش ارزش پول گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *