تشکل تخصصی صادرات

جدیدترین داده‌های صنعتی حکایت از ورود بازیگران جدید خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران دارد. حجم کل سرمایه‌های خارجی مصوب در ۹ماه منتهی به آذر. امسال، ۳/ ۳ میلیارد دلار ثبت شده. که از این میزان سهم بخش‌های صنعت، معدن و تجارت بیش از ۸/ ۲ میلیارد دلار است.

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از دنیای‌اقتصاد،. رشته فعالیت «ساخت مواد و محصولات شیمیایی» بیشترین جذابیت را برای سرمایه‌گذاران دارد؛. به‌گونه‌ای‌که این رشته فعالیت هم به لحاظ تعداد پروژه‌ها و هم به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری در رتبه اول قرار گرفته. است.

افزایش جذب سرمایه خارجی

جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌‌‌های صنعت، معدن و تجارت، حدودا دو برابر شده. است. آمارهای رسمی از تصویب ورود ۲میلیارد و ۸۰۴میلیون دلار سرمایه خارجی در ۹ماه منتهی به آذر ۱۴۰۰ حکایت دارد. عراق (به لحاظ تعداد پروژه)، صربستان و هلند (به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری) از جمله کشورهایی هستند .که به‌تازگی در زمره بازیگران مهم عرصه سرمایه‌گذاری خارجی ایران قرار گرفته‌‌‌اند.

 گزارش تازه وزارت صنعت، معدن و تجارت از حجم جذب پول در بازه فروردین تا آذر۱۴۰۰ از افزایش بیش از ۳/ ۱میلیارد دلاری جذب سرمایه خارجی در کشور نسبت. به سال قبل در بخش‌های تولیدی و تجاری حکایت دارد. این رشد که عموما به دلیل کلید خوردن پروژه تبدیل گاز. طبیعی به پروپیلن در استان سیستان و بلوچستان از سوی سرمایه‌گذاران کشور غنا حاصل شده، .از سهم ۸۴درصدی بخش‌‌‌های صنعت، معدن و تجارت از کل سرمایه‌‌‌های خارجی جذب‌شده.در کشور خبر می‌دهد.

این نسبت وضعیتی را نشان می‌دهد که تاکنون و از ابتدای دهه ۹۰ تجربه نشده .و از شدت گرفتن ورود سرمایه. به بخش تولید و تجارت کشور حکایت دارد. پیش از این، تنها در سال ۱۳۹۲ سهم تزریق پول خارجی به صنعت از کل سرمایه‌گذاری خارجی. کشور به مرز ۸۰درصد رسیده بود که در ۹ماه اول ۱۴۰۰ این عدد رکورد زده .است.

استان های هدف سرمایه گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *