تشکل تخصصی صادرات

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از آخرین خبر،.کارگروه مشترک و عملیاتی وزارت صمت و بانک مرکزی به منظور هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری کشور و هدایت ارز حاصل از .صادرات به سمت چرخه تجاری و تولیدی کشور تشکیل شد.

بانک مرکزی اعلام کرد: بانک مرکزی و وزارت صمت در اولین گام و به منظور تحقق اهداف اشاره شده در این کارگروه، دو موضوع واردات اعتباری در سامانه نیما و رفع محدودیت کالاهای وارداتی در رویه واردات در مقابل صادرات خود را به تصویب رساندند.
بر این اساس، تولیدکنندگان به منظور واردات می توانند گواهی تخصیص ارز دریافت کنند.

همچنین محدودیت در کالاهای وارداتی مجاز برای صادرکنندگان از طریق رویه واردات در مقابل صادرات خود برداشته خواهد شد.

تشکیل کارگروه مشترک

بر اساس این گزارش، فاطمی امین_ وزیر صنعت معدن و تجارت و همچنین علی صالح‌آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی نیز در نخستین جلسه این کارگروه مشترک ضمن تاکید بر تسهیل رویه‌های مربوط به صادرات غیر نفتی و تشویق به هدایت ارزهای حاصل از صادرات به چرخه تجاری و تولیدی کشور، از برگزاری هفتگی کارگروه مشترک و عملیاتی به منظور هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری کشور تاکید کردند.

 دو طرف در این نشست همچنین بر حمایت از واردکنندگان کالاهای خرد نیز تاکید کردند و تشکیل این کارگروه را موجب بهبود شرایط صادرات و تسهیل روند تجارت خارجی کشور ارزیابی  کردند.

تشکیل کارگروه مشترک

برای انتشار مشکلات صادرات و پیگیری برای حل آنها، با ما در ارتباط باشید.

پربازدیدترین اخبار:

 

چارت جدید وزارت صمت نهایی شد

رشد ۶۹ درصدی صادرات ایران به عمان

ایران و مجارستان یادداشت تفاهم گمرکی امضا کردند

جعبه سیاه رسوب کالا در گمرک

ماجرای برگشت تجاری از فلفل تا ذرت‌های آلوده

لایحه بودجه سال ۱۴۰۱

 

 

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *