تشکل تخصصی صادرات

ساختار سازمانی جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایستگاه آخر رسید. و سند نهایی آن به امضای سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت و میثم لطفی، رییس سازمان اداری. و استخدامی هم رسید. چارت جدید وزارت صمت نهایی شد

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از اقتصاد آنلاین،. ساختار جدید سازمانی وزارت صمت دارای ۷ معاونت و سیزده سازمان،. موسسه، شرکت و صندوق، ۶ شورا خواهد بود. 

بر این اساس، از این پس این وزارتخانه با هفت معاونت شامل «معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار»، «معاونت حقوقی و امور مجلس»، .« معاونت صنایع حمل و نقل»، « معاونت صنایع عمومی»، « معاونت صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات»، « معاونت معادن و فرآوری مواد» .و « معاونت تجارت و خدمات» به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

چارت جدید وزارت صمت نهایی شد

همچنین، سازمانهای گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان صنایع کوچک .و شهرکهای صنعتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات. معدنی، موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، دانشگاه صنایع و معادن، شرکت سهامی نمایشگاههای بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، مرکز توسعه تجارت الکترونیک،. صندوق ضمانت صادرات ایران، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، صندوق توسعه صنایع دریایی، صندوق توسعه. فعالیت‌های معدنی ذیل هیچ یک از این معاونتها قرار نداشته و مستقیم زیر نظر وزیر صمت فعالیت می کنند.

دفتر صنایع خودرو، دفتر صنایع ریلی و دریایی، دفتر صنایع هوایی زیر نظر معاونت صنایع حمل و نقل فعالیت خواهد کرد.

همچنین دفتر صنایع منسوجات و پوشاک، دفتر صنایع غذا و دارو، دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار، دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری و دفتر صنایع ورزشی و. خلاق زیر نظر معاونت صنایع عمومی فعالیت خواهند کرد.

چارت جدید وزارت صمت نهایی شد

دفاتر ماشین آلات و تجهیزات تولید، صنایع تجهیزات برقی و الکترونیکی، صنایع ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی ساختمانی و معدنی، دفتر. صنایع نرم افزار و دفتر تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی زیر نظر معاونت صنایع ماشین سازی و تجهیزات فعالیت خواهند کرد.

همچنین دفاتر اکتشاف، بهره‌برداری معادن، صنایع معدنی، صنایع شیمیایی و پلیمری و دفتر صنایع مواد پیشرفته زیر نظر معاونت معادن و فرآوری .مواد فعالیت کرده و در عین حال، دفاتر خدمات آماد و توزیع، خدمات نگهداری و تعمیر، خدمات کسب و کار و خدمات عمومی .نیز زیر نظر معاونت تجارت و خدمات فعالیت می‌کنند.

ذیل معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار هم، دفتر برنامه ریزی و پایش، دفتر فناوری و نوآوری، دفتر فناوری داده ها و اطلاعات و امنیت فضای مجازی، محیط کسب. و کار و دفتر محیط کار و محیط زیست مشغول به کار خواهند بود.

دفتر حقوقی نیز زیر نظر معاونت حقوقی و امور مجلس فعالیت خواهد کرد.

5ed780f0-6b8a-4c47-95fb-9f5661ebeff0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *