تشکل تخصصی صادرات

هیأت تجاری هنگ‌کنگ طی نشستی با نمایندگان سازمان توسعه تجارت ایران، در خصوص قوانین و مقررات تجاری و در زمینه‌های همکاری‌های تجاری و نمایشگاهی مشترک میان دو کشور در بخش طلا و جواهر به بررسی و گفتگو پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مسعود کمالی اردکانی، مدیر کل دفتر توسعه محصولات صنعتی و معدنی، گفت: مهمترین موضوع در روابط تجاری در حوزۀ طلا و جواهر، انتقال تکنولوزی، تجهیزات و دانش روز از هنک کنگ به ایران است.

وی با تأکید بر ذخایر غنی و ظرفیت‌های موجود در ایران، اظهار داشت: با توجه به پتانسیل‌های تولیدی موجود، درصورت برقراری تعاملات تجاری در قالب سرمایه‌گذاری مشترک، قطعاً دستاوردهای فراوانی برای طرفین به ارمغان آورده و موجب شکوفایی و رشد این صنعت در فضای بین‌المللی خواهد شد.

در ادامۀ این نشست، لو، رئیس اتحادیه طلا و جواهر هنگ کنگ مهمترین هدف خود برای حضور در این جلسه را برقراری و توسعۀ ارتباط با فعالان ایرانی، انتقال تکنولوژی و فناوری در این بخش برشمردند و خواستار تشریح قوانین و مقررات ایران در حوزۀ واردات صنعت طلا و جواهر شدند.

وی به برگزاری دو نمایشگاه مهم در این حوزه طی سالجاری در هنگ‌کنگ اشاره و بیان کرد: برای همکاری همه جانبه به منظور تخصیص فضای مناسب نمایشگاهی به شرکت کنندگان ایرانی در نمایشگاه هنگ‌کنگ آمادگی داریم و با توجه به اینکه هنگ‌کنگ به دلیل برخورداری از سطح تکنولوژی بالا یکی از کشورهای برتر و مطرح دنیا در زمینۀ ساخت طلا و جواهر است، از حضور طرف ایرانی به منظور اشتراک دانش فنی در این خصوص استقبال خواهیم کرد.

گفتنی است، در این نشست رئیس اتحادیه طلا و جواهر هنگ کنگ به همراه ۱۴ تن از متخصصین حوزه تولید و صادرات طلا و جواهر و نیز مدیرکل دفتر توسعه محصولات صنعتی و معدنی، معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و نمایندگانی از دفتر مقررات صادرات و واردات و دفاتر تولیدی وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *