تشکل تخصصی صادرات

پروژه‌های ساخت و ساز میلیارد دلاری و سرمایه گذاری خارجی در هند روز به روز در حال افزایش است که این می‌تواند فرصت مناسبی برای حضور شرکت‌های توانمند ایرانی باشد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، سیده رؤیا سیدزاده، با برشمردن برخی ویژگی های مهم هند در این خصوص اعلام کرد: با توجه به ارتقای ۳۰ پله‌ای کشور هند و اخذ رتبه ۱۰۰ در ممیزی شاخص کسب و کار در بانک جهانی درسال ۲۰۱۸ از بین ۱۹۰ کشور جهان، شرکت‌های توانمند کشورمان که در حوزه های زیر ساخت، ساخت و ساز، مهندسی، زیرساخت‌ها و شبکه سازی فعالیت می کنند، می‌توانند از این موقعیت استفاده نمایند.

وی با اشاره به اینکه صنعت ساخت و ساز در هند، جزء مهمترین و پیشروترین صنایع بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار داشت: هند در حال حاضر از لحاظ سرعت پیشرفت، دومین اقتصاد برتر دنیاست و بخش ساخت و ساز، دومین بخش بزرگ بعد از کشاورزی در اقتصاد این کشور است و بیش از ۳۴ میلیون نفر در این زمینه مشغول به کار هستند.

دبیر میز هند گفت: از نظر صنعت ساخت و ساز، هند در حال حاضر در مکان دوازدهم جهانی قرار دارد و پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۵ نیز به سومین بازار بزرگ ساخت و ساز در دنیا تبدیل شود. با توجه به گسترش و رشد قشر متوسط جامعه و رشد جمعیتی ۱.۲۷% در هند، در چند سال آینده نیاز به ساخت خانه‌های جدید بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

سیدزاده در ادامه با اشاره به پروژه‌های کریدور دهلی- بمبئی، فرودگاه بین المللی بمبئی، شهر تکنولوژی- بازرگانی گجرات، پروژه شهر هوشمند کوچی گفت: با توجه به ابراز تمایل طرف هندی در جلسات متعدد جهت مشارکت شرکت های توانمند ایرانی در پروژه های مذکور ، علاقمندان فعال در صورت تمایل می توانند نسبت به ارسال مشخصات شرکت خود بر اساس عناوین ذیل به دفتر آسیا و اقیانوسیه ( به شماره فاکس :۲۲۶۶۴۰۲۱) بمنظور ارائه فهرست آنان به مراجع ذیربط، و یا با با شماره تلفن ۲۲۶۶۲۵۱۶ در ارتباط باشند.

 

 

انجمن صادرکنندگان صنعتی ، معدنی و خدمات مهندسی

کانال تلگرامی : برای عضویت در کانال کلیک کنید

وب سایت:www.examie.org

تلفن :۸۸۸۳۲۵۲۳

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *