تشکل تخصصی صادرات

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران، در پنجمین جلسۀ کمیتۀ کارشناسی شورای عالی صادرات غیر نفتی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد، تقسیم کار ملی و راهبری صادرات غیر نفتی در کشور را یکی از مهم‌ترین محورها در امر صادرات غیر نفتی عنوان کرد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مجتبی خسروتاج، در این نشست، تقسیم کار ملی و راهبری صادرات غیرنفتی کشور را به عنوان محور این جلسه اعلام کرد و گفت: از اصولی‌ترین مواردی که باید به آن پرداخت، میزان رضایت فعالین بخش خصوصی از شبکۀ حمایت از صادرات غیرنفتی است.

وی دغدغۀ امروز صادرات غیر نفتی را عزم ملی خواند و اظهار داشت: باید این نکته مورد بررسی قرار بگیرد که آیا صادرات غیر نفتی در اولویت امور دستگاه‌های دولتی و همچنین تشکل‌های بخش خصوصی قرار دارد یا خیر و دستگاه‌های اقتصادی هر کدام باید در چه حوزه‌هایی از صادرات متمرکز و پاسخگو باشند.

در ادامه با اظهارات نمایندگان بخش‌های مختلف مواردی چون پیشبرد صادرات با فرماندهی واحد یا نظارت نهادهای مختلف، میزان کارآیی زیرساخت‌ها و نهادهای دولتی در امر صادرات غیر نفتی، کیفیت کارکرد سطوح عالی هدفگذاری و نظارت بر صادرات، مشخص کردن دستگاه‌ها و سازمان‌های پاسخگو در خصوص صادرات غیر نفتی، جایگاه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در توسعۀ صادرات، اولویت‌بندی راهبردها برای توسعۀ صادرات، چگونگی رشد اقتصادی در کشور با محوریت صادرات و مواردی از این دست مطرح شد.

 

خسروتاج در پایان افزود: این سئوال که “آیا مدیریت شبکۀ حمایت از توسعۀ صادرات به خوبی فعالیت می‌کند یا خیر” در دستور کار جلسۀ بعدی قرار خواهد گرفت.

 

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت از صاحبنظران و فعالان حوزۀ صادرات درخواست کرد چنانچه در خصوص موارد فوق الذکر، نظر و پیشنهادی دارند، موارد را به حوزه ریاست کل منعکس نمایند تا در جمعبندی مطالب از این نقطه نظرات استفاده گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *