تشکل تخصصی صادرات
یکصدو چهاردهمین نشست شورای گفت و گوی
یکصدو چهاردهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی روز دوشنبه مورخ ۲۳ آبان ماه سال جاری برگزار شد

شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، از سال ۱۳۸۹ بعنوان یک نهاد قانونی و فراقوه ای به منظور برقراری ارتباط بی واسطه بین حاکمیت و فعالان اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی کشور شروع به فعالیت نموده است.  نشست شورای گفت و گو

با تصویب قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي و طبق ماده (۷۵) این قانون، شورای گفت‌و‌گو “به منظور تبادل‌نظر دولت و بخش‌های خصوصی و تعاونی و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی این بخش‌ها، بررسی و رفع موانع کسب و کار و اتخاذ تصمیم مؤثر برای اقدامات لازم در چهارچوب قوانین و مقررات موجود و ارائه پیشنهادها و راهکارهای اجرائی مناسب به مراجع ذی‌ربط”، تشکیل شد. نشست شورای گفت و گو

یک سال بعد با تصویب قانون بهبود مستمر محيط كسب‌وكار مصوب در سال ۱۳۹۰، شورای گفت و گو با اهداف و وظایف مذکور تبدیل به یک نهاد قانونی دائمی و تاثیرگذار در کشور شد و ماده ۱۱ قانون بهبود، محدوده وظايف و اختيارات شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي را در ۱۰ بند تفصیل و تشریح نمود.

طبق قانون، محل دبیرخانه این شورا بدون دریافت کمک از دولت در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تعیین شد تا مستقیما زیر نظر رئیس اتاق ایران فعالیت نماید.

نخستين جلسه شورای گفت و گو در سطح ملی در سال ۱۳۹۰ برگزار شد. سپس برگزاری جلسات به طور منظم و با حضور مقامات عالي کشور از دولت، مجلس، قوه قضائیه و نمایندگان بخش خصوصي از اتاق های سه گانه استمرار یافت. به نحوی که در طول یک دهه فعالیت شورا از بدو تاسیس تا پایان سال ۱۳۹۹، تعداد ۱۰۳ جلسه شورای گفت و گو در سطح ملی تشکیل شده، ۲۷۲ دستور جلسه مورد بررسي قرار گرفته كه ماحصل آن ۲۳۲ مصوبه ملی بوده است.

جلسات شوراي گفت‌وگو طبق قانون حداقل یک بار در ماه برگزار می شود. همچنین به استناد ماده ۱۲ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، مصوبات شورا حداكثر ظرف سی روز  در دستور كار هيات دولت قرار می گيرد تا در جلسه هیئت دولت مطرح و نسبت به آن تصمیم گیری شود.

یکصدو چهاردهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی روز دوشنبه مورخ ۲۳ آبان ماه سال جاری برگزار شد. جهت دانلود مصوبات این نشست بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

دانلود

پربازدیدترین اخبار:

انتشار فهرست شعب ارزی ارائه کننده اوراق گواهی ارزی بانک مرکزی
هجوم رقبای بزرگ به بازار عراق/ صادرات ایران به عراق چقدر است
مناقصات اعلامی در حوزه های مختلف از طرف مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی
توقف ارائه خدمات روی خطوط MPLS
انعقاد تفاهم نامه سه جانبه به منظور تامین مالی بخش تولید
وضعیت واردات گروه ماشین‌آلات معدنی طی چهارماهه ۱۴۰۱ بر حسب مبادی و تعرفه‌های مربوط
برپایی پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی بازرگانی بغداد-عراق

 

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *