تشکل تخصصی صادرات
گزارش گمرک ایران از موجودی ۴.۸ میلیون تنی کالاهای اساسی در گمرک و بنادر حکایت دارد.

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از ایسنا، فرود عسگری-. معاون امور گمرکی گمرک ایران- آخرین وضعیت موجودی کالاهای اساسی در گمرک و بنادر را اعلام کرد.دپوی ۴.۸ میلیون تن

طبق اعلام وی، تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری در مجموع چهار میلیون و ۸۲۷ هزار و ۴۶۱ تن کالای اساسی شامل. موجودی و کالاهای موجود در شناورهای پای اسکله و  منتظر در لنگرگاه در گمرک و بنادر است. که از این میزان حدود سه میلیون و ۳۲ هزار تن مربوط به کالاهایی است که در گمرک دپو شده. و مابقی که حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن است،. در پای اسکله و منتظر در لنگرگاه برای تخلیه قرار دارد.

دپوی ۴.۸ میلیون تن

طبق این گزارش،‌ از موجودی سه میلیون و ۳۱ هزار تنی در ۱۳ بندر ایران، بیشترین میزان در بندر امام خمینی (ره) با. حدود دو میلیون و ۲۷۰ هزار تن دپو شده. و بعد از آن بندر شهید رجایی با حدود ۲۶۶.۷ هزار تن و امیرآباد با ۲۲۰.۹ هزار تن است.

در سایر بنادر نیز ۹۷.۱ هزار تن در بندر نوشهر، ۷۳.۲ هزار تن انزلی، ۴۳.۵ هزار تن چابهار، ۲۲.۴ هزار تن آستارا،. ۳۲.۷ هزار تن فریدون کنار، ۴.۷ هزار تن شهید باهنر ، ۸۳ تن در بندر خرمشهر و.۷۰ تن در بندر لنگه موجود است. در آبادان نیز موجودی صفر گزارش شده .است.

دپوی ۴.۸ میلیون تن

گزارش معاون گمرک نشان می‌دهد که از مجموع حدود سه میلیون تنی کالاهای اساسی که در گمرک و بنادر موجود است. ۲۰۵.۶ هزار تن گندم، ۱.۶ میلیون تن ذرت، جو ۱۸۵.۲ هزار تن، سویا ۱۸۷.۱ هزار تن،. برنج ۶۳.۹ هزار تن، شکر ۶۷.۲ هزار تن، روغن خام ۳۸۷.۷ هزار تن، دانه های روغنی ۲۷۳ هزار تن است.

دپوی ۴.۸ میلیون تن

اما از حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالای موجود در شناورها،  ۴۶۶.۶ هزار تن در شناورهای کنار اسکله است که. اقلامی مانند گندم، ذرت، سویا، روغن و دانه های روغنی را در برمی گیرد. ۱.۳ میلیون تن نیز در شناورهای منتظر در لنگرگاه قرار دارد که شامل. اقلامی مثل گندم، ذرت، دانه های روغنی و جو است.

جریان ورود و خروج کالای اساسی در گمرک و بنادر حاکی از آن است .که تقریبا میزان ثابتی در چند ماه اخیر طی شده. است، گزارش بهمن ماه نیز بیانگر موجودی ۴.۹ میلیون تنی از مجموع موجود در بنادر و شناورها بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *