تشکل تخصصی صادرات
سرپرست معاونت حقوقی و نظارت گمرک گفت: رویکرد این نهاد اقتصادی در سال جدید توسعه و تسهیل تجارت است و باید تمامی مراکز گمرکی داخل از سرمایه‌گذاران حمایت کنند.

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از ایرنا، فریده زبیدی روز دوشنبه در آیین تودیع و. معارفه مدیرکل جدید گمرگ خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: .وظیفه گمرک رسیدگی به مشکلات و مطالبات مردمی است زیرا مردم خواسته اضافه‌تر.از اجرای قانون نمی خواهند و این مدیران هستند .که باید قانون را به نحو درست اجرا کنند.تسهیل تجارت، رویکرد اصلی

وی تصریح کرد: مردم توقع امر خلاف ندارند و نیاز دارند تا مدیران با رویکرد، اندیشه و افکار کارشناسان خبره به امور. رسیدگی کنند و برای رسیدن به موقعیت مناسب در گمرک باید از.ایده ارباب رجوع و کارشناسان حرفه ای استفاده شود.

سرپرست معاونت حقوقی و نظارت گمرک بیان کرد: رویکرد کنونی گمرک فرآیندی و برنامه ریزی شده.است و بسیاری از طرح های گمرکی باید به صورت کارشناسی تبدیل به پروژه و اجرایی شود.

تسهیل تجارت، رویکرد اصلی گمرک است

وی ادامه داد: مدیران استانی در گمرک باید طوری فعالیت کنند که مردم نیازی به اجرای امور گمرکی. در پایتخت و یا دیگر استانها نداشته. باشند و از داشته هایمان در جهت رفاه حال مردم استفاده کنیم.

زبیدی خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از فعالیت‌های مرتبط و به هم وابسته در گمرک باید چند ورودی را به نتیجه. یا خروجی مشخص تبدیل کنند تا فرآیند مورد نظر دارای ارزش افزوده .شود.

وی اضافه کرد: توصیه می شود تمام امور گمرکی بر پایه فکر و عقاید درونی و سازمانی انجام شود. و برای حل مشکلات درونی به هیچ کشور و یا شخص دیگر وابستگی نداشته. باشیم.

تسهیل تجارت، رویکرد اصلی گمرک است

سرپرست معاونت حقوقی و نظارت گمرک افزود: استقرار کامل گمرک در خراسان شمالی از فعالیت های خوبی است. که در خراسان شمالی رقم خورد و این رویه باید با اقتدار و در مدیریت جدید ادامه داشته.باشد.

در این آیین از زحمات ۱۶ ساله جواد جعفری مدیرکل سابق گمرک خراسان شمالی تقدیر. و عباس باقری بعنوان سرپرست جدید این مجموعه معرفی شد.

استان خراسان شمالی با ۸۳۶ هزار نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع شده. و این استان با داشتن واحدهای بزرگ صنعتی چون پتروشیمی، فولاد و لوله گستر اسفراین و آلومینای جاجرم در رتبه هفدهم استان های برخوردار از واحدهای بزرگ صنعتی قرار دارد. و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک نیز در این استان فعال است که حدود چهار هزار نفر در آن اشتغال دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *