تشکل تخصصی صادرات
رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در حالی از بکارگیری رمزارزها در حوزه تجارت خارجی ایران خبر داده بوده که قرار است ظرف دو هفته آینده، سازوکارهای قانونی برای بکارگیری ارزهای دیجیتال در حوزه واردات ابلاغ شود.

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از اقتصاد آنلاین، بکارگیری رمزارزها در عرصه تجارت خارجی یکی از ایده‌های سازمان توسعه تجارت ایران برای دور زدن تحریم‌ها. از یک سو و استفاده از ابزارهای جدید بین‌المللی از سوی دیگر است. که بر این اساس، علیرضا پیمان‌پاک، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از بکارگیری ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌های مرتبط با خرید کالاهای وارداتی در عرصه بین‌المللی خبر داده. بود. ورود رمزارزها به تجارت 

 به گفته ی پیمان پاک، زمینه‌سازی برای استفاده از رمزارزها در عرصه تجارت خارجی صورت گرفته. و سامانه‌های مبتنی بر بلاکچین مورد تایید وزارت صمت و بانک مرکزی قرار گرفته. است. 

ورود رمزارزها به تجارت

 معاون وزیر صمت گفت : هدف این است. که در فضای بین‌المللی و در جایی که بتوان. از رمزارزها برای مدیریت تجارت بین‌المللی و دور زدن. تحریم‌ها استفاده کرد.

نکته حائز اهمیتی که در این میان وجود دارد،.پذیرش بانک مرکزی بر بکارگیری رمزارزها در فضای اقتصاد ایران است. به خصوص اینکه این بانک بارها اعلام کرده. که موافق معاملات رمزارزها در اقتصاد ایران نیست. 

تجارت خارجی

اما آنگونه که سازمان توسعه تجارت ایران برنامه‌ریزی کرده، .بکارگیری رمزارزها صرفا در حوزه تجارت خارجی صورت گرفته. و معاملات آن در داخل کشور، با سیاستگذاری بانک مرکزی پیش خواهد رفت.

حالا پیمان پاک، خبر از نهایی شدن دستورالعمل‌های مرتبط با بکارگیری رمزارزها در عرصه تجارت خارجی ظرف دو هفته آینده داده. و می‌گوید: .بکارگیری رمزارزها برای واردات کالا و تعاملات بین‌المللی تجار نیازمند فراهم‌سازی زیرساخت های لازم در سامانه‌های مرتبط تجاری کشوراست. 

زمینه سازی

وی افزود:. زمینه‌سازی برای این کار انجام شده. و ساز و کارهای لازم نیز در سامانه جامع تجارت اعمال گردیده .است. اما آیین نامه‌های مرتبط هنوز میان وزارت صمت و بانک مرکزی در حال چانه‌زنی میان تیم‌های کارشناسی و فنی است.

در واقع، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، .از ابزار رمزارز برای انتقال اعتبار از صادرکننده به واردکنندگان یا استفاده از این ابزار برای واردات کالا استفاده خواهد شد. و به نظر می‌رسد دریچه جدیدی را پیش روی تجارت خارجی ایران باز کند.

 

صادرکنندگان نمونه سال۱۴۰۰ استان تهران

۱۰رقمی شدن کدهای تعرفه اوراسیا

ماده ۱۱ قانون پایانه های فروشگاهی

اعزام هیات تجاری به رومانی و صربستان

 

 

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ تاثیر کاهش ارزش پول گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *