تشکل تخصصی صادرات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرحی موافقت کردند.که به دنبال جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی بدهکار است.و راه‌های جبرانی دیگری برای وصول بدهی آنها تعریف کرده. است.موافقت مجلس با ۲ 

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از فارس، در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی.دو فوریت طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی در دستورکار قرار گرفت.و بعد از اظهارات نمایندگان موافق و مخالف، دوفوریت آن به تصویب رسید.

عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده مردم تهران و رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به نمایندگی.از این کمیسیون و دفاع از دو فوریت طرح مذکور اظهار داشت:.کارخانه یک موجود زنده است و تطعیلی آن به ضرر تولید ملی است. 

موافقت مجلس با ۲

وی ادامه داد: باید دست قاضی باز باشد که اگر کسی بدهکار است.از محل‌های دیگر بدهی‌اش وصول شود اما در حال حاضر بدترین راه‌ها اعمال می‌شود.و فوراً کارخانه را تعطیل می‌کنند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: این طرح دو محور اصلی دارد.که اولاً کارخانه به هیچ عنوان پلمب نشود و طلب طلبکاران از راههای دیگر و تحت نظارت قاضی وصول شود.ثانیا دست قاضی برای اعمال مجازاتهای جایگزین برای فرد کارخانه‌داری که بدهی دارد باز باشد. وی از نمایندگان خواست به دو فوریت این طرح رأی مثبت بدهند.و سپس نقایص آن در جریان بررسی اصل طرح برطرف شود.

صباغیان: باید مراقب آثار قوانینی که تصویب می‌کنیم باشیم

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با دو فوریت این طرح اظهار داشت:.همه موافق این هستیم که کارخانه‌ها و وا حدهای تولیدی تعطیل نشود.اما باید مراقب آثار قوانینی که تصویب می‌کنیم باشیم. 

وی افزود: با این طرح اگر حتی کارخانه‌دار مالیات و بدهی‌هایش را ندهد.نباید آن کارخانه تعطیل شود، در حالی که هم‌اکنون چنین قانونی نیست.بیشترین بدهی کارخانه ها بزرگی به بانک هاست.

وی با اشاره به اهمیت موضوع مالیات و درآمد دولت خاطرنشان کرد:.از یکطرف می‌گوییم درآمد دولت باید از درآمد مالیات باشد.و از طرف دیگر با این مصوبات راه آن را می‌بندیم.

وی تصریح کرد: با این طرح در آینده دچار مشکل می‌شویم.و مجالس بعدی باید به دنبال اصلاح آن بیفتند در حالی که مشکل ما ساختاری است.و این ساختار غلط باید در نظام تولید برطرف شود.

سعادتی: تعطیلی کارخانه‌ها در این شرایط اقتصادی معنا ندارد

مهدی سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با دو فوریت طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی با بیان اینکه موضوع تولید.از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است اظهار داشت:.نگاه به بیرون و معطل کردن کشور ثمره هشت سال مدیریت آقای روحانی بوده.و تعطیلی کارخانه‌ها به فعالان اقتصادی و کشور ضربه زده است؛.شرایط کرونایی هم باعث تشدید مشکلات کارخانه‌ها شده.است. 

وی افزود: در چنین شرایطی تعطیلی واحدهای تولیدی معنا ندارد.و همه می‌دانیم که بانک ها با چه راه‌هایی کارخانه‌ها را به تاراج می‌برند.

وی با بیان اینکه تعطیلی کارخانه‌ها به سود نظام نیست تأکید کرد:.باید با ارائه تسهیلات مناسب و سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها کمک کنیم .مالیات‌های سنگین و تسهیلات بالای ۱۸ درصد باعث مشکلات عدیده برای آنها شده.است. 

نوروزی: سازوکار دقیقی برای وصول بدهی کارخانه‌داران تعریف نشده است

در ادامه رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی‌آباد کتول در دو فوریت این طرح با تأکید بر اینکه حمایت از واحدهای تولیدی اقدام مناسبی است، اظهار داشت: اما سازوکار دقیقی در این طرح تعریف نشده است که اگر واحدهای تولیدی بدهی‌های مالیاتی یا تأمین اجتماعی یا هزینه‌های آب و برق و گاز را ندادند این بدهی‌ها چطور وصول شود؟ 

وی تأکید کرد: ما موافق هستیم واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و در همه نقاط کشور دایر باشد و تعطیل نشود. اما سازوکار جبرانی بدهی آنها در این طرح چیست. 

نوروزی تصریح کرد: در رابطه با این طرح بهتر است با درایت رییس و هیأت رییسه مجلس فعلا نظر دستگاه‌های اجرایی و خدماتی که با واحدهای تولیدی ارتباط دارند دریافت شود تا طرح بهتری ارائه شود وگرنه در آینده دچار مشکل می‌شویم.

مرادی: بسیاری از واحدهای تولیدی با اندک بدهی‌ به بانک‌ها تعطیل می‌شوند

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس نیز در موافقت با دوفوریت این طرح تأکید کرد: در مواردی که کارخانه‌دار هیچ تقصیری ندارد و کارخانه به خاطر تلاطم‌های اقتصادی دچار بدهی می‌شود، نباید کارخانه تعطیل شود.

وی افزود: اگر دنبال اشتغال هستیم و می‌خواهیم از خساراتی که به کشور وارد می‌شود جلوگیری کنیم باید به دو فوریت این طرح رأی بدهیم. 

موافقت مجلس با ۲

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از واحدهای تولیدی با اندک بدهی به بانکها تعطیل می‌شوند و این به مشکلات کشور اضافه می‌کند.

درنهایت، دو فوریت طرح حمایت از کارخانجات و واحدی صنعتی و تولیدی به رأی گذاشته شد که نمایندگان با ۱۸۱ رأی موافق، ۳۳ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در صحن با دو فوریت این طرح موافقت کردند.

اصل طرح (کلیات و جزئیات) در جلسه علنی فردای مجلس رسیدگی می‌شود.

 

برای انتشار مشکلات صادرات و پیگیری برای حل آنها، با ما در ارتباط باشید.

 

 

پربازدیدترین اخبار:

 

جزییات طرح دو فوریتی مجلس برای حمایت از واحدهای تولیدی

برگزاری نمایشگاه کادونا نیجریه در تهران

نمایشگاه SAFEX در الجزایر

برگزاری نشست راه کارهای نوآورانه برای تسهیل امور بازرگانی و تجارت خارجی

 نمایشگاه اختصاصی در تاجیکستان

 

 

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ تاثیر کاهش ارزش پول گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *