تشکل تخصصی صادرات
رئیس کل بانک مرکزی شرایط لازم برای اتباع خارجی جهت دریافت خدمات بانکی را اعلام کرد.

به گزارش صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی وبه نقل از ایسنا علی صالح‌آبادی درباره شرایط خدمات‌رسانی شبکه بانکی به اتباع خارجی اظهار کرد: اتباع خارجی خدمات بانکی را طبق مقررات دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: مساله مهم در مورد اتباع خارجی این است که آنها باید کد مخصوص و مجوز وزارت کشور را داشته باشند تا بتوانند از خدمات بانکی استفاده کنند.
در روزهای گذشته برخی از اتباع غیر ایرانی اعلام کرده بودند که برای استفاده از اینترنت بانک و همراه بانک در برخی‌ها بانک‌ها با مشکل مواجه شده‌اند. در ادامه، این موضوع از بانک مرکزی مورد پیگیری قرار گرفت که اعلام شد خدمات مبتنی بر کارت، خرید اینترنتی و انتقال وجه از طریق پایا (تا سقف ۱۰ میلیون تومان ) برای کلیه اتباع خارجی همچنان در دسترس است‌.

این در حالی است که براساس اسنادی که در اختیار ایسنا قرار گرفت، در راستای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، برخی محدویت‌ها در ارائه خدمات بانکی به اشخاص حقیقی خارجی به طور موقت اعمال شده و تا اطلاع ثانوی ممنوع است که شامل موارد زیر است:

۱) افتتاح حساب ارزی و ریالی (انفرادی و مشترک) اعم از قرض‌الحسنه جاری و پس‌انداز، سپرده کوتاه مدت و بلند مدت.

۲) حواله انتقال هر گونه وجه، اعم از درون بانکی و بین بانکی از مبدا حساب‌های اشخاص حقیقی خارجی.

۳) حواله انتقال هر گونه وجه، اعم از درون بانکی و بین بانکی به مقصد حساب‌های اشخاص حقیقی خارجی.

همچنین اعلام شد که استفاده از کارت به کارت تا ۱۰ میلیون تومان، تراکنش درون شعبه بانکی (پایا) تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و خرید با کارتخوان مثل ایرانیان تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای اتباع خارجی، فراهم است. البته، استفاده از این امکانات فقط در داخل ایران ممکن است و هر یک از اتباع که کد یکتا بگیرند خدمات بانکی برای آنها به صورت عادی ارائه می‌شود.

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ تاثیر کاهش ارزش پول گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *