تشکل تخصصی صادرات
کمیته اقدام ارزی به منظور ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰، سه شرط تعیین کرد که به این دست از صادرکنندگان برای ثبت سفارش، تخصیص ارز و ترخیص کالا کمک می‌کند.

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی و به نقل از اتاق آنلاین بر اساس مصوبه جدید کمیته اقدام ارزی، انقضا یا تعلیق کارت بازرگانی صادرکنندگان دارای تعهدات ارزی ایفا نشده سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۰ با رعایت تمامی شروط در نظر گرفته شده از سوی کمیته اقدام ارزی تا پایان مردادماه ۱۴۰۱، مانع از ثبت سفارش، تخصیص ارز و ترخیص کالا نخواهد بود.

بر اساس این مصوبه، چنانچه تمامی شروط تعیین شده به صورت هم‌زمان رعایت شود، صادرکنندگان دارای تعهد ارزی در فاصله سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ قادر خواهند بود نسبت به ثبت سفارش، ترخیص کالا و تخصیص ارز اقدام کنند.

«کالای دارای قبض انبار به تاریخ قبل از ابلاغ مصوبه جلسه ۷۶ مورخ ۳۱ خرداد سال جاری «واردات کالاهای مشمول فقط در مقابل صادرات خود صادرکننده» و در عین حال، «ارائه تعهد محضری به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان صادرکنندگان کارت بازرگانی مبنی بر عدم تأمین ارز از منابع داخلی و عدم انجام صادرات تا ایفای تعهدات ارزی معوقه»، شروط سه گانه کمیته اقدام ارزی برای برخورداری دارندگان تعهد ارزی از فرصت این مصوبه است.

تخصیص ارز در این پروسه فقط از محل ارز حاصل از صادرات خود صادرکننده خواهد بود.

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ تاثیر کاهش ارزش پول گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *