تشکل تخصصی صادرات
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، کاهش ۲۹ درصدی موجودی کالای اساسی در انبارهای مجتمع بندری امام خمینی(ره) را داشته‌ایم و شاهد کاهش قابل ملاحظه‌ای در مدت ماندگاری انواع کالای اساسی در این مجتمع بندری هستیم.

‎به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از ایسنا، عادل دریس در جمع خبرنگاران با اشاره. به وضعیت بارگیری کالاهای اساسی در ۱۱ ماهه سال جاری در بندرامام خمینی (ره)، اظهار کرد:. رسوب کالای اساسی در انبارهای این مجتمع بزرگ بندری به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت. و بندر امام خمینی(ره) با تخلیه و بارگیری بیش از ۷۰ درصد کالاهای اساسی به عنوان هاب غلات کشور  نقش به‌سزایی در زنجیره‌ تامین کالای کشور ایفا می‌کند.

‎وی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۷۱ فروند کشتی حامل کالای اساسی پهلوگیری کردند، افزود:. بیش از ۱۶ میلیون تن انواع کالای اساسی شامل دانه روغنی، کنجاله سویا، ذرت، گندم، جو، شکر، برنج و روغن خوراکی تخلیه شده. و این میزان کالا، رشد ۲۱ درصد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

‎کاهش رسوب کالای اساسی

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، کاهش ۲۹ درصدی موجودی کالای. اساسی در انبارهای مجتمع بندری امام خمینی (ره) را داشته‌ایم. و به همین منظور با بهبود فرآیندهای بارگیری و خروج کالاهای اساسی شاهد کاهش قابل ملاحظه‌ای در.رسوب و مدت ماندگاری انواع کالای اساسی در این مجتمع بندری هستیم.

‎مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به دلایل تسریع خروج کالا از انبارها گفت:. بهره‌گیری از ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی، اصلاح فرآیندهای ترخیص و صدور مجوزهای لازم و .به کارگیری حداکثر توان تجهیزاتی در عملیات تخلیه و بارگیری از اهم عواملی است که موجب تسریع در فرآیند خروج کالاهای اساسی شده.است.

 

برای انتشار مشکلات صادرات و پیگیری برای حل

آنها، با ما در ارتباط باشید.

پربازدیدترین اخبار:

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ تاثیر کاهش ارزش پول گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *