تشکل تخصصی صادرات
وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان گفت: پیشنهاد می‌شود برای به ثمر رسیدن مذاکرات در اجلاس مشترک بین ایران و ازبکستان، نقشه راه توسعه همکاری‌های دو طرف تدوین شود و روابط اقتصادی متناسب با روابط فرهنگی بین دو کشور توسعه یابد.

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از فارس، «عمر زاق‌اف» امروز در چهاردهمین. اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی و فنی جمهوری اسلامی ایران و. جمهوری ازبکستان که در تهران برگزار شد، اظهار داشت:‌. اجلاس کمیسیون مشترک بعد از دو سال بین دو کشور برگزار شده. که این رویداد خوشحال‌کننده‌ای است. اما این اجلاس مسؤولیت خاصی را بر عهده ما می‌گذارد تا بیشتر کار کنیم. ضمن اینکه این قبیل اجلاس‌ها باید هر سال یکبار برگزار شود.تاکید ازبکستان بر تهاتر

وی افزود: قبل از پرواز به سمت ایران از رییس‌جمهور ازبکستان دستورات مشخصی را در جهت توسعه همکاری با ایران دریافت کردم. و امروز هم طی ملاقاتی با رئیس‌جمهور ایران، دستورات مشخصی برای ارتقاء همکاری‌ها دریافت شد. که باید اقدامات لازم در راستای تحقق این مسائل انجام شود.

معاون نخست‌وزیر ازبکستان با اشاره به روابط دیرینه بین ایران و ازبکستان گفت:‌. ما باید روابط اقتصادی را متناسب با روابط فرهنگی بین دو کشور توسعه دهیم.

تاکید ازبکستان بر تهاتر

زاق‌اف با بیان اینکه روابط اقتصادی و تبادلات تجاری بین دو کشور در سال‌های اخیر شدیداً کاهش یافته.است،‌گفت: البته علت اصلی موضوع شیوع کرونا بود. اما مشکلاتی از قبیل حمل و نقل نیز بر این موضوع تأثیرگذار است.

معاون نخست‌وزیر ازبکستان اظهار داشت:. در این اجلاس باید بر روی سه گام مهم تمرکز شود. که یکی جهت توسعه روابط تجاری دوجانبه بین دو کشور است و بر این اساس باید شرایط مناسبی را فراهم آورد.

وی افزود: موضوع مهم دیگر مسأله تهاتر است. که می‌تواند در تجارت دو کشور نقش مهمی داشته باشد. و موضوع سوم نیز برگزاری نمایشگاه‌های صنعتی بین دو کشور است،. باید از طریق شراکت صنعتی فعالیت بین سرمایه‌گذاران را توسعه دهیم.

اجلاس ایران و ازبکستان

وی با اشاره به اینکه در حاشیه اجلاس سند کمیته سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور امضاء خواهد شد، گفت: .در جلسه امروز نمایندگان سه استان ازبکستان حضور دارند و بنابراین از استان‌های مختلف ایران و محافل بازرگانی ایران نیز می‌خواهیم. تا به ازبکستان سفر کنند تا در مسیر توسعه تجارت گفت‌وگوهایی انجام شود.

معاون نخست‌وزیر ازبکستان بیان داشت:‌ در بخش توسعه گردشگری نیز اقداماتی باید بین دو کشور انجام شود. و لازم است در این خصوص برنامه مشترک تدوین شود.

وی همچنین به وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران پیشنهاد کرد‌ برای اینکه مذاکرات بین دو کشور در این اجلاس ثمره. مشخصی را برای هر دو کشور داشته. باشد نقشه راه توسعه همکاری‌ها بین دو کشور تدوین شود. و هر ماه نتیجه آن بررسی شود.

 

برای انتشار مشکلات صادرات و پیگیری برای حل

آنها، با ما در ارتباط باشید.

پربازدیدترین اخبار:

 

 

 

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ تاثیر کاهش ارزش پول گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *