تشکل تخصصی صادرات
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سه هزار قلم کالا تاکنون مشمول درج قیمت تولیدکننده شده است که با اجرای این طرح، قیمت ۱۵۰۰ کالا کاهش یافته است.

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی به نقل از ایرنا،. سید رضا فاطمی امین پس از نشست با وزیر کشور و استانداران سراسر کشور با حضور در جمع خبرنگاران گفت:. در اصلاح ساختار بازار پروژه‌ای از دو ماه گذشته به نام درج قیمت تولیدکننده به خاطر احتمال عدم شفافیت و افزایش قیمت آغاز کردیم.وزیر صمت:کاهش قیمت 

وی افزود: روال قبلی یعنی درج قیمت مصرف‌کننده مشکلاتی دارد. و در دنیا این نحوه درج قیمت، ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود.

وزیر صمت:کاهش قیمت

وزیر صمت با بیان اینکه این پروژه از سه ماه قبل آغاز شده .است، گفت: سه هزار قلم کالا تاکنون مشمول درج قیمت تولیدکننده شده .است. قیمت مصرف‌کننده حداکثر ۳۰ درصد بیشتر از قیمت تولیدکننده. است.

وی افزود: این کار باعث شد در بیش از ۱۵۰۰ قلم کالا شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم. این طرح، در گام نخست یک سری قیمت‌های مازاد را کاهش داده. و در مرحله بعد باعث رقابت و بهره‌وری و نظام توزیع به نوعی بهره‌ورتر خواهد شد.

فاطمی امین انجام این پروژه را برای مصرف‌کننده بسیار مفید دانست .و بیان کرد: قیمت، شفاف می‌شود. و هم قیمت برخی کالاها ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داده. است و هم برای ما به عنوان دولت نظارت را آسان‌تر می‌کند.

وزیر صمت:کاهش قیمت

وی افزود: وقتی قیمت تولیدکننده درج می‌شود افزایش قیمت راحت‌تر قابل کنترل است. این طرح هم انضباط می‌دهد و هم نظارت بر بازار را آسان کرده و موجب کاهش قیمت‌ها می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اجرای این پروژه در ۶ مرحله است، گفت:. تاکنون ۳ مرحله اجرا شد و مرحله چهارم ۲۳ بهمن اجرا می‌شود.

کنترل قیمت

وی درباره چگونگی کنترل قیمت برخی اقلام اساسی مانند لبنیات و برنج با توجه به نزدیک شدن ایام عید گفت:. کنترل قیمت این اقلام در حوزه وزارت جهاد کشاورزی است.

وی تورم را بیماری مزمن اقتصاد ایران دانست و یادآور شد:. انتظار نمی‌رود در ۶ ماه تورم صفر شود اما خبر خوش این است نرخ تورم کاهش یافت.

فاطمی امین با تاکید بر مؤثر بودن توزیع اینترنتی برخی اقلام تصریح کرد: توزیع اینترنتی به تثبیت قیمت کمک کرد. قیمت‌ها قبل از این مشخص نبود و الان مرجع قیمتی درست شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *