تشکل تخصصی صادرات
محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور وزارت صمت را مجاز به انجام مذاکره، پیش امضا و امضای موقت پروتکل تمدید موافقتنامه تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اوراسیا دانست.

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی به نقل از اقتصاد آنلاین، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در ابلاغیه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت را مجاز دانست. تا با هماهنگی معاونت حقوقی رییس جمهور و وزارت امور خارجه نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا و امضای موقت پروتکل تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد. تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو در چارچوب متن پیوست که تائید شده. به مهر دفتر هیات دولت است٬‌اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری نماید. نهایی شدن تشکیل منطقه آزاد بین ایران و اوراسیا

گفتنی است ایران در سال ۱۳۹۵ به کمیسیون اقتصادی اتحادیه اوراسیا پیشنهاد. ایجاد یک منطقه آزاد تجاری میان ایران و این اتحادیه را مطرح کرد؛. پیشنهادی که از جانب اعضای آن نیز مورد استقبال قرار گرفت و طی دو سال مذاکرات متعدد و ارزیابی کمی و کیفی اقلام و میزان تعرفه ترجیحی آنها،. بالاخره این موافقتنامه در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ در شهر آستانه قزاقستان به امضا رسید.

نهایی شدن تشکیل منطقه آزاد

علیرضا پیمان‌پاک، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده بود. که با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته .از سال آینده تجارت ایران و اوراسیا به شکل آزاد انجام خواهد شد. و پیش بینی ما این است که با اجرای آن صادرات کشور حدودا ۱۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

به گفته. وی در حال حاضر صادرات ایران به اوراسیا حدودا ۵۰۰ میلیون دلار تخمین.زده.می‌شود.

a88669b7-c24d-48be-9c4a-949e09fd4825

09275d53-a19e-46b9-951d-e5e5f78d9069

dc307ae0-504a-4bde-bc0a-41ad0cad3b3e

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *