تشکل تخصصی صادرات
ایجاد مدرسۀ صادرات

ایجاد مدرسۀ صادرات

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در تشریح اهمیت ایجاد مدرسۀ صادرات، یکی از زیرساخت‌های لازم برای توسعۀ تجارت با دنیا و افزایش سهم صادرات به کشورهای مختلف را داشتن صادرکنندگانی با توانایی بالا و مجهز به دانش روز برای حضور در سطوح بین‌المللی و عقد قراردادهای حقوقی مناسب عنوان کرد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته آموزش‌های تخصصی در خصوص صادرات به صورت پراکنده و مربوط به اشخاص متقاضی آموزش انجام می‌شده است اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت ایران در رویکرد جدید خود در راستای تحقق اهداف برنامۀ ششم توسعه و اهداف مندرج در ابلغیه اقتصاد مقاومتی، تلاش کرده است تا توانمندسازی بنگاه‌های صادراتی را به صورت جدی سرلوحۀ فعالیت‌های خود قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه در طرح توانمندسازی بنگاه‌ها هدف اصلی بنگاه‌های صادراتی هستند و نه اشخاص، افزود: تعداد شرکت‌های صادرکننده در کشورمان کمتر از ۱۰ هزار بنگاه است که تقریباً بیش از ۹۰ درصد صادرات کشور توسط کمتر از ۲هزار شرکت صورت می‌گیرد و این نشان‌دهندۀ آن است که بنگاه‌های ما برای ایفای نقش‌های کلیدی در بازارهای هدف دچار ضعف هستند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه گفت: تلاش داریم تا در مدرسۀ صادرات بنگاه‌های کوچک و متوسط را ضمن آشنا کردن با مفاهیم ابتدایی و پیشرفتۀ صادرات، ظرائف حضور در بازارهای بین‌المللی، نحوۀ بازاریابی و مطالعۀ بازار و عقد قراردادهای بین‌المللی را نیزبه آنها بیاموزیم.

مودودی در ادامه بیان کرد: با مشارکت بنگاه‌های تحت آموزش در اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و استفادۀ حداکثری از ظرفیت رویدادها، نحوۀ معرفی کالا، حضور و ماندگاری در بازارهای هدف تبیین خواهد شد.

وی گفت: طرح مدرسۀ صادرات و توانمندسازی بنگاه‌ها، زمینه‌ساز افزایش صادرات و ایجاد تمایل، ظرفیت و توانایی به منظور توسعۀ بازارهای صادراتی، برند شدن و گسترش حوزۀ نفوذ در بازارهای کشورهای هدف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *