صنعتگران با ارسال نامه‌ای از نمایندگان پارلمان اروپا خواستند تا از ممنوعیت خودروهای بنزینی در سال 2035 عقب نشینی نکنند.تصمیم اخیر حزب مردم اروپا (EPP) برای بازنگری در قوانین استانداردهای دی‌اکسید کربن برای خودروها و وانت‌ها از سال 2035 واکنش‌های مختلفی را در پی داشته است. صنعتگران، تولیدکنندگان باتری و شرکت‌های برق به نمایندگان پارلمان اروپا نامه‌ای نوشتند و از آنها خواستند تا سال 2035 ممنوعیت خودروهای احتراقی را لغو نکنند و در عوض تلاش‌ها را به سمت توسعه اکوسیستم حمل‌ونقل الکترونیکی اروپا هدایت کنند.

درخواست صنعتگران برای حفظ ممنوعیت خودروهای بنزینی

در تاریخ 4 ژوئیه، تولیدکنندگان باتری و شرکت‌های برق با ارسال نامه‌ای به قانون‌گذاران اتحادیه اروپا خواستار حفظ ممنوعیت خودروهای بنزینی تا سال 2035 شدند. این نامه که توسط 9 امضا کننده از جمله Eurelectric، Eurocities، انجمن بین‌المللی مس اروپا و حمل‌ونقل و محیط زیست (T&E) تهیه شده بود، به پیش‌نویس سند EPP پاسخ می‌داد که به تضعیف برنامه اتحادیه اروپا برای حذف تدریجی خودروهای موتور احتراق داخلی (ICE) اشاره داشت.

دلایل درخواست

Eurelectric، انجمنی مستقر در بروکسل که نماینده صنعت برق اروپا است، در این نامه استدلال می‌کند که کنار گذاشتن این جاه‌طلبی‌ها تلاش‌های کربن‌زدایی را به تأخیر می‌اندازد و سرمایه‌گذاری بلندمدت در تحرک الکترونیکی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این نامه تاکید دارد که هرگونه تضعیف استانداردهای حذف تدریجی خودروهای ICE باعث جریمه تلاش‌ها برای کربن‌زدایی و انحراف سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل الکترونیکی اروپا خواهد شد.

موقعیت حزب مردم اروپا

حزب مردم اروپا (EPP) که نیروی اصلی در چرخه آتی پارلمان اروپا خواهد بود، به دنبال بازنگری در قوانین کاهش دی اکسید کربن برای خودروها و وانت‌های جدید است. این گروه میانه‌رو می‌خواهد امکان استفاده از سوخت‌های جایگزین بدون آلایندگی مانند بیومتان، هیدروژن، آمونیاک یا سوخت‌های زیستی را پس از سال 2035 فراهم کند.

واکنش‌ها به پیشنهاد حزب مردم اروپا

به نقل از یورونیوز، ایوان آسن ایوانوف، مسئول سیاست انرژی در Eurelectric، برنامه‌های حزب مردم اروپا را یک توسعه خطرناک برای انتقال به حمل‌ونقل پاک اتحادیه اروپا و یک تهدید برای ثبات قانون‌گذاری می‌داند. او معتقد است که تضعیف این قوانین می‌تواند تأثیر منفی بر تلاش‌های کربن‌زدایی و رقابت صنعتی اروپا داشته باشد.

صنعتگران و نمایندگان شرکت‌های برق از نمایندگان پارلمان اروپا خواسته‌اند تا به جای لغو ممنوعیت خودروهای احتراقی، تمرکز خود را بر توسعه حمل‌ونقل الکترونیکی و رقابت‌پذیری صنعت اروپا حفظ کنند. تصمیم‌گیری در این زمینه تأثیرات بلندمدتی بر اهداف اقلیمی اروپا، سلامت عمومی و سرمایه‌گذاری‌های صنعتی خواهد داشت. اکنون، پارلمان اروپا باید با توجه به تمامی جوانب، تصمیمی آگاهانه و بلندمدت برای آینده حمل‌ونقل و محیط زیست اتخاذ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *