تشکل تخصصی صادرات
فهرست کالاهای قابل صدور به جمهوری بورکینافاسو

فهرست کالاهای قابل صدور به جمهوری بورکینافاسو

طبق گزارشی از سوی وزارت امور خارجه ج.ا. ایران فهرست کالاهای قابل صدور به جمهوری بورکینافاسو و همچنین ظرفیت های صادراتی آن کشور به شرح ذیل اعلام گردید.

 لیست کالاهای مدنظر بورکینافاسو برای واردات از ایران
– فراورده های نفتی شامل روغن موتور بنزین و بنزین سوپر گازوئیل و نفت سفید، قیر، کود شیمیایی دارو لوازم بهداشتی و تجهیزات پزشکی
مصالح ساختمانی شامل انواع فراورده های آهن و فولاد ،سیمان ،کالینگر کاشی و سرامیک انواع کلید و پریز اتصالات برقی لوله و سیمهای کابل برق و فیبرهای نوری تابلوهای برق و….
– مواد غذایی شامل ،روغن ،شکر ماکارونی انواع فراورده های بیسکوییت و ….
– فرش تابلو فرش و مبلمان با توجه به سلیقه و حجم بازار ) و …
– انواع ظرف و ظروف پلاستیکی و فلزی و …..
– متقابلا این کشور انواع محصولات معدنی و کشاورزی از قبیل طلا ،منگنز روی و… همچنین پنبه . بادام زمینی ،کنجد ،سویا گوجه فرنگی انواع سیب ،زمینی انبه پاپایا و … را دارد.
 در بخش همکاری های فنی و صنعتی
– صنایع بسته بندی صنایع تبدیلی مواد غذایی کارخانه تصفیه روغن و …. تجهیزات و ماشین آلات معدنی و سرمایه گذاری در توسعه و بهسازی معادن در این بخش میتوان از وجود زمین سوله های موجود و نیروی انسانی نسبتا ارزان بعنوان آورده طرف بورکینایی بهره برداری نمود
خدمات فنی و مهندسی در زمینه های راه و شهرسازی نوسازی زیرساخت ها از جمله راه ها، پل ها استادیوم های ورزشی نوسازی و بهسازی شبکه آب و برق و … قابل طرح است.( تقویت، بهسازی و نوسازی شبکه برق مورد تاکید خاص دولت بورکینا است)

ضمنا” امکان تامین میکروفاینانس برای شرکت های کوچک و متوسط نیز فراهم است. ضمن آنکه از اقدام متقابل شرکت های ایرانی در این زمینه نیز استقبال می شود. در خصوص پروژه های بزرگ و متوسط حتما باید با هماهنگی و مساعدت دولت های دو کشور اقدام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *