تشکل تخصصی صادرات
رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در قطر با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به دوحه و سفر امیر قطر به تهران ظرف ماههای گذشته، گفت: ایران قصد دارد روابط تجاری خود با قطر را از مرز یک میلیارد دلار عبور دهد، این در حالی است که هم اکنون حجم روابط تجاری ۲۵۰ میلیون دلار است.

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از اقتصادآنلاین، عباس عبدالخانی رایزن بازرگانی .جمهوری اسلامی ایران در قطر از برنامه جدی دولت برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با قطر خبر داد و گفت:. مهمترین عامل توسعه و گسترش سطح مراودات تجاری بین دو کشور، تقویت و تکمیل زیر ساخت های تجاری مورد نیاز بین .آنها است که بر این اساس، بعد از سفر رسمی رییس جمهور ایران به دوحه در اواخر سال گذشته،. تقویت و تکمیل زیر ساخت های تجاری مورد نیاز دو کشور توسط دستگاه های مختلف در دستور کار قرار گرفت. و در حال حاضر با جدیت مورد پیگیری قرار میگیرد.خیز ایران برای رابطه یک میلیارد دلاری با قطر

وی افزود: طی هفته آتی در حاشیه برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و قطر، بزرگترین هیات .تجاری بخش خصوصی ایرانی با ترکیب بیش از ۵۰ شرکت تجاری با هماهنگی اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر و به. سرپرستی رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، به دوحه عزیمت خواهد کرد.

به گفته .عبدالخانی، وفق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است همایش معرفی فرصتهای تجاری با مشارکت بازرگانان دو. کشور در محل اتاق بازرگانی قطر برپا شود. طی هفته جاری، هیاتی از مسئولین ارشد سازمان بنادر قطر به ایران سفری .داشتند و ضمن بازدید از بنادر ایران در راستای تقویت روابط بندری فیمابین دو کشور توافق نمودند. راه اندازی مرکز تجاری ایران و قطر با تمرکز بر استفاده مطلوب شرکتهای ایرانی از فرصت تجاری جام جهانی از دیگر برنامه های مهم دو. کشور قلمداد می شود.

وی اظهار داشت: توسعه همکاری ها در حوزه های فناوری و گردشگری سلامت  نیز در دستور کار دو کشور قرار دارد. سفر اخیر امیر قطر به تهران، نشانگر عزم و اراده جدی مقامات عالی دو کشور برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری است.

عبدالخانی افزود متاسفانه سطح روابط تجاری فعلی دو کشور  مطللوب نبوده. و قرار است رقم ۲۵۰ میلیون دلاری از طریق نقشه راه تجاری ظرف دو سال آتی به رقم یک میلیارد دلار ارتقا پیدا کند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *