تشکل تخصصی صادرات
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه با اعلام اینکه سال گذشته تجارت ایران و سوریه رشد ۶۰ درصدی داشت، گفت: با توجه به فراهم شدن شرایط ترانزیت از مرز عراق، افزایش خطوط پروازی به سوریه و توافقات تجاری دولتمردان، چشم‌انداز گسترش فعالیت‌های اقتصادی با این کشور در سال جاری مثبت است.

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از ایرنا، «کیوان کاشفی» اظهار داشت: تجارت با. سوریه در موازات با روابط سیاسی و اجتماعی نیست با توجه به ارتباطات گسترده در این بخش، درخواست توسعه مبادلات و. روابط اقتصادی نیز وجود دارد.رشد ۶۰ درصدی تجارت ایران و سوریه

وی با بیان اینکه باید پایه و اساس تجارت با سوریه بهبود یابد، خاطرنشان کرد: هر تاجری نیاز دارد که کالای خود را در. سریع‌ترین زمان به مقصد برساند، اما با توجه به اینکه سوریه هم‌مرز با ایران نیست،.هزینه انتقال و مدت‌زمان ارسال کالا افزایش می‌یابد.

رشد ۶۰ درصدی تجارت ایران و سوریه

کاشفی با اشاره به اینکه کالای ایرانی از مرز عراق می‌تواند به سوریه ارسال شود، تصریح کرد: به دلیل پذیرفته نشدن. عهدنامه «کارنه تیر» از سوی عراق و قوانین سخت ترانزیتی در این کشور، تردد کالاها به‌سختی صورت می‌گیرد؛ از سوی. دیگر ارسال محصولات از طریق مرز دریایی با ترکیه نیز هزینه‌بر و زمان‌بر است.

وی با تأکید بر اینکه باید تدارک جدیدی را برنامه‌ریزی کنیم، تأکید کرد: سوریه تحریم است و بر اساس قانون سزار هر. تجارتی با این کشور، تحریم را برای فروشنده به همراه دارد به همین دلیل مشکلات انتقال مالی نیز ادامه دارد.

رشد ۶۰ درصدی تجارت ایران و سوریه

کاشفی با بیان اینکه سفرهای دولت به این کشور بهبود قابل‌توجهی را به همراه داشته است، گفت: موضوع تاکنون تردد هوایی. حل شده و افتتاح و استقرار مرکز تجارت ایرانیان در قلب دمشق نیز که به فعالان اقتصادی ایران تعلق دارد، بسیار. راهگشا بوده است و خدمات بسیاری را برای توسعه تجارت انجام می‌دهد.

وی در خصوص خطوط پروازی نیز اظهار داشت: مشکل کمبود خطوط پروازی وجود داشت که با اضافه شدن پروازهای. ثابت ایران ایر در کنار شرکت ماهان قدم بزرگی در این زمینه برداشته شد.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه با بیان اینکه اقدامات مهمی برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی انجام شده.است، تصریح کرد: در سال گذشته شاهد رشد ۶۰ درصدی تجارت با این کشور بودیم اما هنوز با افق در نظر گرفته شده.فاصله وجود دارد.

برقراری روابط برای تجارت با سوریه بازی برد-برد است

وی با اشاره به قوانین بازدارنده موجود در سوریه برای مبادلات تجاری، گفت: تبادلات دو کشور باید به سمت تعیین. تعرفه‌های ترجیحی سوق پیدا کند و در برخی موارد حتی به صفر نیز برسد تا بتوان با کاهش هزینه‌ها،.سرعت بیشتر در تبادلات ایجاد کنیم.

کاشفی با اشاره به سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت با نمایندگانی از بخش خصوصی به سوریه، تصریح کرد: علاقه‌مندی. بسیاری برای تبادلات تجاری و افزایش فعالیت‌های اقتصادی در این سفر از تجار سوری دیده شد.که می‌توانیم با برگزاری نمایشگاه برای معرفی کالاهای دو کشور بخشی از آن را برآورده کنیم.

رشد ۶۰ درصدی تجارت ایران و سوریه

وی با بیان اینکه توسعه دادوستد با سوریه موردتوجه تجار ایرانی است، خاطرنشان کرد: برقراری روابط برای تجارت با. سوریه بازی برد-برد است و هر دو کشور در این بخش ذینفع خواهند بود.

کاشفی با بیان اینکه هشت درصد از کل کالاهای صادراتی به عراق متعلق به ارسال کالاهای ایرانی به سوریه مربوط است،. تأکید کرد: برای دسترسی به بازار این کشور باید کالاها را از مرز عراق عبور دهیم و با توجه به آشنا نبودن این کشور با. موضوع ترانزیت، کالاها از عراق به سوریه ارسال می‌شوند که موجب افزایش آمار تجاری به عراق می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه تصریح کرد: از سال گذشته عراق قدمی در راستای فعال کردن مسیرهای. ترانزیتی برداشته که در ملاقات‌های ملی نیز مطرح شده.است که می‌تواند برای ایران بسیار راهگشا باشد.

وی افزود: با بازگشایی مسیرهای ترانزیتی، هزینه‌های تجاری به سوریه و از سوی دیگر زمان ارسال کالا کاهش چشمگیری. پیدا می‌کند و می‌توانیم از سبد پنج میلیارد دلاری تجارت فعلی این کشور سهم بیشتری را به دست بیاوریم.

 

 

 

 

 

 

پربازدیدترین اخبار:

 

 

 

 

 

رشوه‌های ۵۰ میلیارد تومانی در اتاق بازرگانی!

بازگشت دوباره بیت کوین به کانال ۳۵هزار دلاری

تبعات نامطلوب اعمال حقوق ورودی بر ماشین آلات

پرداخت بدهی عراق به ایران قطعی شد

خط و نشان جدید دولت برای تجار

 

 

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

 

 

 

 

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ تاثیر کاهش ارزش پول گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *