تشکل تخصصی صادرات
حجم مبادلات تجاری بین ایران و عمان در سال‌۱۴۰۰ با یک‌میلیارد و ۳۳۶‌میلیون دلار رکورد تازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای را به ثبت رساند.

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی،معدنی و خدمات مهندسی به نقل از اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، آمار مربوط به حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در سال‌۱۴۰۰ رشد ۵۳‌درصدی نسبت به سال‌قبل را نشان می‌دهد.رکوردزنی مبادلات تجاری

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان می‌گوید؛ درحالی‌که صادرات ایران به عمان در سال‌۹۹ چهارصد و سی و هشت‌میلیون دلار بود، در سال‌۱۴۰۰ توانستیم حجم صادرات به این کشور را به ۷۱۶‌میلیون دلار برسانیم و این به‌معنای رشد ۶۳‌درصدی صادرات ایران به عمان نسبت به سال‌گذشته است.

رکوردزنی مبادلات تجاری

محسن ضرابی با اشاره به اینکه رشد ۵۳‌درصدی حجم مبادلات ایران و عمان در سال‌۱۴۰۰، در ۲۰ سال‌اخیر روابط دو کشور بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سابقه بوده است، گفت: سال‌۹۲ که اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان شکل گرفت صادرات به عمان ۱۴۸‌میلیون دلار و کل حجم مبادلات بین دو کشور ۲۲۱‌میلیون دلار بود.

وی درخصوص دلایل این موفقیت در سال‌گذشته می‌گوید: بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم فضای حمایت از بخش‌خصوصی بهبود پیدا کرده است و وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت بیشترین حمایت را از بخش‌خصوصی برای صادرات به عمان انجام داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.

رکوردزنی مبادلات تجاری

ضرابی معتقد است در صورت ادامه همراهی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دولت به‌خصوص در زمینه حذف پیمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سپاری ارزی، تک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نرخی شدن ارز و جلوگیری از ممنوعیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های صادراتی و صدور عوارض روی کالاهای صادراتی، ادامه روند رو به رشد برای صادرات به عمان در سال‌۱۴۰۱ دور از دسترس نبوده و شاهد جهش قابل‌توجه دیگری خواهیم بود.

 

برای انتشار مشکلات صادرات و پیگیری برای حل

آنها، با ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *