تشکل تخصصی صادرات
تجار ایرانی در ارمنستان با بیان اینکه متأسفانه دولت ارمنستان حمایتی در کاهش تعرفه ها و حتی معافیت ها نمی کند، می گویند: این مشکل باعث شده تا قیمت مواد اولیه ما افزایش پیدا کرده و در نهایت قیمت تمام محصولات ما بالا باشد.

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از تسنیم، فاطمی امین وزیر صنعت در دیدار با. تجار ایرانی در ارمنستان بر لزوم رفع موانع پیش روی تجار تأکید کرد. در این جلسه تجار ایرانی از دغدغه های مختلف خود در روند کسب وکار مطالبی را عنوان کردند.تعرفه بالای مواد اولیه

یکی از تولیدکنندگان شمش فولاد از سرمایه گذاری ۲.۵ میلیون دلاری خود در ارمنستان برای افتتاح یک خط تولید شمش فولادی مطالبی را عنوان کرد و گفت:. ما در منطقه ارس مشغول فعالیت هستیم و برای اینکه ضایعات را از ارمنستان به منطقه  ارس ارسال کنیم  .مجبور به سرمایه گذاری محلی در کشور ارمنستان شده ایم.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از پروژه خط تولید شمش فولادی در ارمنستان انجام شده.است، افزود: امیدواریم با هماهنگی های انجام شده طی ۲ ماه آینده این واحد تولیدی به بهره برداری برسد.

تعرفه بالای مواد اولیه

این تولیدکننده تصریح کرد: ما می توانیم از قراضه ۱۲۰ دلاری به شمش ۶۰۰ دلاری برسیم حتی به کلاف هزار دلاری هم. می توانیم دست پیدا کنیم. اما برای تسریع در فعالیت خود نیازمند حمایت ارمنستان و ایران هستیم.

 تولیدکننده دیگری که در بخش تولید محصولات سلولزی در ارمنستان اقدام به سرمایه گذاری کرده. است در این جلسه می گوید: برای ورود مواد اولیه به ارمنستان باید ۲۰ درصد ارزش افزوده. و ۱۲ درصد ورودی گمرکی پرداخت کنیم که این موضوع مشکلات زیادی را برای ما بوجود آورده. است.

وی با بیان اینکه متأسفانه دولت ارمنستان حمایتی در کاهش تعرفه ها و حتی معافیت ها نمی کند،. گفت: این مشکل باعث شده. تا قیمت مواد اولیه ما افزایش پیدا کرده. و در نهایت قیمت تمام محصولات ما بالا باشد.

تعرفه بالای مواد اولیه

یک تولیدکننده دیگر که در بخش تولید دستگاه‌های ایکس‌ ری فعالیت می کند از برخوردهای سلیقه ای در نصب این دستگاه ها در گمرکات کشور انتقاد کرده .و خواستار حمایت از تولیدکنندگان این بخش شد چراکه با وجود سرمایه گذاری ۶۰ میلیاری در نصب دستگاه‌های ایکس‌ ری در ۶ نقطه از گمرکات کشور. به بهانه های مختلف اجازه بهره برداری از این دستگاه ها را در گمرک شهید رجایی نمی دهند.

یک تولیدکننده دیگر که در حوزه محصولات لبنی فعالیت می کند از عدم اجرای قرارداد ترجیحی ایران و ارمنستان گله مند بود. و با بیان اینکه قزاقستان و  روسیه چارچوب قراردادهای ترجیحی را رعایت می کنند. اما ارمنستان نه گفت:  ما هنوز در افتتاح حساب مشکل داریم حتی برای واردات مواد اولیه به ارمنستان هم چالش زیادی وجود دارد .و باید مجوزهای خاص را دریافت کنیم.

محصول

وی تصریح کرد: مشکل اساسی تر اینجاست دولت برای محصول نهایی و مواد اولیه تعرفه یکسانی را دریافت می کند.که این موضوع باید اصلاح شود. ما در ایران با کمبود خودرو برای حمل محصولات لبنی روبه رو هستیم .و از دولت می خواهیم اجازه واردات خودروهای کارکرده را صادر کند.

این تولید کننده محصولات لبنی به دغدغه خود در حمل و نقل کالاها اشاره کرد و افزود:. تعدادی خودروی مجهز در اختیار داریم اما ۴ سال است که درگیر آزمون بین المللی برای صدور مجوز استفاده از خودروها در مسیرهای بین المللی هستیم .  عدم صدور مجوز ها باعث شده. تا ما برای نقل و انتقال کالاهای خود از خودروهای خارجی ها استفاده کنیم.

 

برای انتشار مشکلات صادرات و پیگیری برای حل

آنها، با ما در ارتباط باشید.

 

پربازدیدترین اخبار:

 

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ تاثیر کاهش ارزش پول گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *