به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به نقل از دنیای اقتصاد، مدتی است که برگشت محصولات کشاورزی صادراتی ایران از کشورهای مختلف نگرانی‌هایی را به همراه داشته است.ضرورت دریافت گواهی سلامت برای صادرکنندگان محصولات کشاورزی

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، برای جلوگیری از تکرار این مساله وزارت جهاد کشاورزی طی نامه‌‌‌ای به تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی تاکید کرده که برای صادرات، گواهی سلامت از سازمان غذا و دارو دریافت کنند.

با وجود اینکه در این مدت بالا بودن سطح سموم به جا مانده در این محصولات و استفاده از کودها و سمومی که در دنیا منسوخ شده‌‌‌اند از جمله دلایلی بودند که درباره چرایی برگشت خوردن این محصولات مطرح شد، مسوولان کشور علت اصلی وقوع این ماجرا را رعایت نشدن استانداردها و قوانین کشورهای هدف عنوان کردند.

ضرورت دریافت گواهی سلامت

در این راستا آگاهی از قوانین تجاری کشورهایی که قصد صادرات به آنجا را داریم به عنوان یک راهکار جدی مطرح است. با توجه به شرایط موجود مسعود بصیری، سرپرست دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی به تازگی در نامه‌‌‌ای به انجمن‌‌‌های تولیدکننده، صادرکننده و شوراهای ملی صنایع غذایی اعلام کرد به دلیل اینکه برخی کشورها تغییراتی در استانداردهای وارداتی محصولات کشاورزی خود اعمال کرده‌‌‌اند، این فعالان نسبت به دریافت گواهی سلامت از سازمان غذا و دارو اقدام کنند.

 

حضور قدرتمند ایران در بازار عراق

صادرکنندگان نمونه سال۱۴۰۰ استان تهران

ورود رمزارزها به تجارت خارجی ایران تا دو هفته آینده

۱۰رقمی شدن کدهای تعرفه اوراسیا

ماده ۱۱ قانون پایانه های فروشگاهی

 

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ تاثیر کاهش ارزش پول گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩