تشکل تخصصی صادرات

به گزارش انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی به  نقل از ایرنا، یک روزنامه اقتصادی پاکستان با تبیین اهمیت اجلاس اخیر کمیته مشترک تجاری با جمهوری اسلامی ایران در تهران، از توافق دو همسایه برای اجرای طرح «تجارت تهاتر» بدون مبادله پول خبر داد.روایت روزنامه پاکستانی

 روزنامه «بیزینس ریکوردر» در گزارشی با عنوان “آغاز تجارت تهاتری پاکستان و ایران” به نقل از منابع آگاه در وزارت بازرگانی .دولت اسلام‌آباد نوشت: مقامات دو کشور تصمیم گرفته‌اند. تا تجارت تهاتر را از طریق گذرگاه های رسمی مشترک. و بدون هرگونه تراکنش پولی آغاز کنند.

در این گزارش آمده. است: توافق مذکور .در جریان سفر اخیر عبدالرزاق داود مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری به تهران صورت گرفت. که مطابق آن دو کشور آمادگی متقابل برای افزایش حجم تجارت دوجانبه تا ۵ میلیارد دلار. در سال و رفع تمامی موانع در مسیر همکاری‌ها را ابراز کردند.روایت روزنامه پاکستانی

این منابع افزودند: در جریان رایزنی بین دولت‌های ایران و پاکستان تصمیم .گرفته. شده. که “سازوکار تجارت تهاتر” بین اتاق‌های بازرگانی کویته و زاهدان همچنین سایر اتاق های همتا ایجاد شود.

براین اساس، در حال حاضر هر دو طرف بیش از ۵۰ قلم جنس را .برای تجارت دوجانبه مشخص کرده اند که برنج و فرآورده های نفتی در صدر این لیست قرار دارد.
روایت روزنامه پاکستانی

روزنامه بیزینس ریکوردر نوشت: تجارت تهاتر. دو همسایه به روش های فوق عمل خواهد شد .که عبارت‌اند از؛ تجارت تهاتر باید از مسیر زمینی و گمرکات قانونی تعریف شده .در گذرگاه های  مرزی بین دو کشور انجام شود. هیچ مبادله پولی از جانب دو کشور وجود نخواهد داشت. واردکنندگان و صادرکنندگان پاکستانی ارزش مالی اجناس وارداتی از و صادراتی به ایران را بین خود. (نهاد پاکستانی مربوطه برای تجارت تهاتر با ایران) تخمین زده. و مطابق آن تجارت خواهند کرد. و همین شیوه برای طرف ایرانی نیز اعمال خواهد شد. 
روزنامه

در این بین پولی میان دو کشور مبادله نخواهد شد. بلکه نهادهای مامور در ایران و پاکستان که مجری طرح تهاتر می‌باشند پول اجناس مورد نیاز واردکنندگان و صادرکنندگان یکدیگر را دریافت کرده .و سپس مطابق روش تهاتر، به تامین نیازهای متقابل اقدام خواهند. کرد.

این روزنامه پاکستانی افزود: نقش اتاق‌های بازرگانی کویته و زاهدان در پیشبرد سازوکار تهاتر بسیار مهم ارزیابی می‌شود. و هر دو طرف می‌توانند .با رفع موانع بین المللی در حوزه همکاری‌های بازرگانی و اقتصادی نیز نقش آفرینی کنند.
تففاهمنامه

نهمین نشست کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان روزهای ۱۵ و ۱۶ آبانماه امسال با سفر رسمی «عبدالرزاق داود» مشاور. نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری برگزار شد.

در جریان این سفر، تفاهم نامه‌ای نیز میان اتاق بازرگانی و صنعت کویته با اتاق بازرگانی زاهدان با. حضور «فدا حسین دشتی» و «محمد ایوف مریانی» رئیس و نائب رئیس اتاق کویته امضا شد.

با این حال گشایش روزنه‌های جدید در مناسبات تجاری ایران و پاکستان و هموارسازی مسیر همکاری‌های .دوجانبه نیازمند رویکرد سازنده و واقع بینانیه طرف پاکستانی و نهادهای ذی ربط در این کشور همسایه دارد.

رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت پاکستان که یک نهاد عالی در امور اقتصادی-تجاری این کشور محسوب می‌شود با استقبال. از مرحله جدید در همکاری‌های تجاری تهران-اسلام‌آباد، بر لزوم رویکرد سازنده دولت پاکستان از جمله بانک مرکزی این کشور برای .کمک به تحقق دستیابی به اهداف مشترک تجاری تاکید کرد.

 

برای انتشار مشکلات صادرات و پیگیری برای حل آنها، با ما در ارتباط باشید.

پربازدیدترین اخبار:

 

۴ کالایی که بیشترین افزایش قیمت را داشتند

دوره آموزشی موازین و مقررات امور گمرکی

آینده ایران در بازار افغانستان

گام جدید وزارت صمت برای حمایت از صادرات

دولت سوریه واردات خودروی ایرانی را لغو کرد!

افزایش حجم مبادلات ایران و روسیه در شرایط تحریمی

 

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *