تشکل تخصصی صادرات
گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

به گزارش انجمن صادرکنندگان و به نقل از مرکز آمار ایران، تغییرات شاخص قیمت كالاهاي صادراتي مبتنی بر داده‌های ریالی در سال ١٣٩٩ نسبت به سال قبل، ١٥٥,٩ درصد است که در مقایسه با تورم سال ١٣٩٨ (برابر با ١٢٦.٦ درصد) حدود ٢٩.٣ واحد درصد افزایش داشته است.

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

قيمت كالاهاي صادراتي يكي از مهم‌ترين عوامل تأثیرگذار. بر ميزان مبادلات خارجي كشورها و نيز يكي از عوامل تعيين كننده. رابطه مبادله مي‌باشد و. تغييرات آن­ها از اهميت بالايي برخوردار است. در طرح شاخص قيمت كالاهاي صادراتي از كليه كدهاي تعرفه صادراتي كشور سال ١٣٩٥ (سال پایه) استفاده شده است. روش جمع‌آوري اطلاعات با استفاده از آمارهاي ثبتي گمرك جمهوري اسلامي ايران و طبقه بندي مورد استفاده سیستم طبقه بندی نظام هماهنگ شده توصیف و کدگذاری (HS) می‌باشد. نتايج حاصل از اين طرح در سطح كل كشور و براي ٢٠ گروه‌ اصلي طبقه‌بندي HS قابل انتشار است و به تفکیک دلاری و ریالی محاسبه و منتشر می­ شود.

تورم سالانه

 

تغییرات شاخص قیمت كالاهاي صادراتي مبتنی بر داده­های ریالی در سال ١٣٩٩ نسبت به سال قبل، ١٥٥,٩ درصد است که در مقایسه با تورم سال ١٣٩٨ (برابر با ١٢٦.٦ درصد) حدود ٢٩.٣ واحد درصد افزایش داشته است. همچنین تغییرات شاخص قیمت كالاهاي صادراتي مبتنی بر داده­های دلاری نیز در سال ١٣٩٩ نسبت به سال قبل، ٣.١-  درصد است که در مقایسه با تورم سال ١٣٩٨ (برابر با ١٣.٩ درصد) حدود ١٧.٠ واحد درصد کاهش داشته است. در گروه­های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم سالانه در بخش ریالی مربوط به گروه «مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده از این مواد و ….» (٧٣,٣ درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه «ماشين آلات و وسايل مكانيكى؛ ادوات برقى؛ اجزاء و قطعات آنها و …» (٦٩١.٢  درصد) است.

به منظور دریافت فایل و مشاهده ی متن کامل این گزارش بر روی عکس زیر کلیک کنید.

اطلاعیها

 

 

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

برای انتشار مشکلات صادرات و پیگیری برای حل آنها، با ما در ارتباط باشید.

 

پربازدیدترین اخبار:

 

هدف‌گذاری سازمان توسعه تجارت برای صادرات به اوراسیا

گزارش ارزیابی تشکل ها

نمایشگاه نیرو و معدن غرب آفریقا

برگزاری کارگاه حل و فصل اختلافات

ضرورت ورود نهادهای نظارتی به دور زدن قانون در گمرک

آرامش به تجارت ایران و افغانستان بازگشت

 

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩ گزارش نهایی شاخص قیمت كالاهاي صادراتي سال ١٣٩٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *