تشکل تخصصی صادرات

وضعیت حقوق ورودی با حذف دلار ۴۲۰۰تومانی

معاون فنی و امور گمرکی گمرک از عدم تغییر مبنای محاسبه. حقوق ورودی با ارز ۴۲۰۰تومانی، حتی درصورت حذف ارز ترجیحی کالا‌های اساسی خبر داد .و گفت: تا پایان امسال مبنای محاسبه حقوق ورودی پرداختی برای همه کالا‌ها با ارز ۴۲۰۰تومان است.

به گزارش انجمن صادرکنندگان به نقل از اقتصاد آنلاین ، مهرداد جمال ارونقی  درباره وضعیت نرخ ارز حقوق ورودی گمرک درصورت حذف ارز ۴۲۰۰تومانی توضیح داد: حذف یا تداوم تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی ارتباطی به تشریفات گمرکی ندارد و بر اساس تبصره۷ قانون بودجه۱۴۰۰ صراحتا اعلام شده که مبنای محاسبه حقوق ورودی کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰تومان بوده و این موضوع تا پایان سال غیرقابل تغییر است.

این مقام مسئول تاکید کرد: هیچ تصمیم جدیدی درمورد تغییر حقوق ورودی گمرک به ما ابلاغ نشده است و اگر ارز  کالا‌های اساسی تغییر کند این موضوع ارتباطی به گمرک ندارد. بر همین اساس حقوق ورودی پرداختی برای همه کالا‌هایی که با ارز دولتی، نیما یا آزاد وارد شده باشند با ارز ۴۲۰۰تومان محاسبه می‌شود.

به گفته ارونقی، اگرچه منابع حقوق ورودی گمرک یکی از محل‌های درآمد دولت است. اما از آنجا که تغییر نرخ ارز حقوق ورودی بر قیمت کالا‌های اساسی تاثیر منفی می‌گذارد، دولت از افزایش درآمد خود از این بخش صرف نظر کرده است. اگر نرخ ارز حقوق ورودی در قانون بودجه۱۴۰۱ تغییر کند، این تصمیم برای گمرک هم لازم‌الاجرا خواهد بود اما فعلا تا پایان امسال مبنای محاسبه همان ۴۲۰۰تومان است.

وضعیت حقوق ورودی با حذف دلار ۴۲۰۰تومانی

افزایش دو برابری صادرات غیرنفتی تا افق۱۴۰۴

خصولتی‌ ها ارز‌های صادراتی را بازنگردانده اند

گام‌ بلند دولت سیزدهم برای اکتشاف ذخایر معدنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *