تشکل تخصصی صادرات
رشد صادرات

رشد صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا

به گزارش انجمن صادرکنندگان به نقل از فارس، فرهاد نوری امروز در یک نشست خبری که در سازمان توسعه تجارت برگزار شد، با اشاره به رشد صادرات کشورمان در ۶ ماهه اول امسال گفت:‌

از ابتدای فروردین تا انتهای شهریور سال جاری ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار صادرات به کشورهای مختلف داشته‌ایم. ارزش واردات کالا به کشورمان طی بازه زمانی یاد شده ۲۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

نوری افزود: در ۶ ماه گذشته اتفاقات خوبی در حوزه تجارت کشور رخ داده است. به طوری که صادرات ۶۱.۴ درصد افزایش یافت. همچنین واردات نیز ۳۴ درصد رشد داشته که ۸۵ درصد از واردات را کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای و مواد اولیه کارخانجات و ماشین‌آلات تشکیل داده‌اند.

معاون سازمان توسعه تجارت در امور توسعه کالا و صادرات خدمات بیان داشت:‌ تراز تجاری کشور ۶ ماهه ابتدایی امسال ۶۱ درصد بهبود یافته است.

رشد صادرات به کشورهای اوراسیا

همچنین ۸۵ درصد از صادرات کشور به کشورهای همسایه و هند و چین است و صادرات ما در ۶ ماه ابتدایی امسال به قاره آفریقا از جمله کشور غنا رشد داشته است.

وی بیان داشت: صادرات ایران در ۶ ماهه ابتدایی امسال به کشورهای آسیای میانه از جمله ازبکستان و ترکمنستان به برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و شرق دور آسیا از جمله تایلند و اندونزی و همچنین کشور ترکیه رشد داشته است.

 در صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا نیز ۴۶ درصد رشد داشته‌ایم.

معاون سازمان توسعه تجارت در امور توسعه کالا و صادرات خدمات همچنین در رابطه با افزایش آمار صادراتی بیان داشت: در شهریور امسال نیز نسبت به مرداد با رشد صادراتی مواجه بوده‌ایم.

صادرکنندگان برتر

نوری در رابطه با انتخاب صادرکنندگان نمونه اظهار داشت: ۵۰۰ بنگاه صادراتی در انتخاب صادرکننده نمونه ملی کشور شرکت کرده‌اند که این صادرکنندگان در ۶۱ گروه کالایی تقسیم‌بندی شده‌اند.

وی افزود:یکی از فاکتورهای ما در دولت سیزدهم برای انتخاب صادرکنندگان نمونه همت و تلاش صادرکننده بوده است. این موضوع برای ما ارزش ویژه‌ای داشته است همچنین به موضوع مصرف انرژی و محدودیت‌های منابع آبی نیز در انتخاب صادرکننده نمونه توجه شده است.

 

برای انتشار مشکلات صادرات و پیگیری برای حل آنها، با ما در ارتباط باشید.

پربازدیدترین اخبار:

رشد ناموزون تجارت بین‌الملل در عصر پاندمی

اعلام آمادگی ایران برای از سرگیری صادرات به عربستان

جزییات طرح جرم انگاری وارد نکردن ارز حاصل از صادرات

هفته فناوری اطلاعات دبی-جیتکس

هشدار به شرکت های بازرگانی

دلایل ناکارآمدی بانک مرکزی در هدایت نقدینگی به سمت تولید

شکایت یکی از شرکت های نمایندگی خطوط کشتیرانی و صدور رای

به شبکه های اجتماعی انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

 رشد صادراترشد صادراترشد صادراترشد صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *