تشکل تخصصی صادرات

 

مدیرعامل گروه پوسکو(دوو): برای ارتقاء صنایع ایران به تهران سفر کرده‌ایم/ به دنبال رابطه برد ـ برد هستیم

مدیرعامل گروه پوسکو (دوو) با اعلام هدفگذاری ۱۰۰ میلیون دلاری برای تجارت با ایران، اعلام کرد: برای ارتقاء صنایع ایران مخصوصا فولاد و استیل به تهران سفر کرده‌ایم و به دنبال رابطه برد ـ برد در بخش‌های مختلف با ایران هستیم.

یانگ سانگ کیم در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان توسعه تجارت، افزود: اگر چه کمپانی ما بر صنایع فولادی ایران متمرکز شده و در این خصوص نیز تفاهمنامه‌ای با ایمیدرو به امضا رسیده است اما ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا براساس رابطه برد ـ برد شاهد توسعه و پیشرفت صنایع ایران باشیم.

وی که شرکت متبوعش یکی از چهار شرکت بزرگ تولیدکننده فولاد جهان است و در بخش‌های مختلف تجاری نیز فعالیت دارد، گفت: دفتر دوو در ایران از ۴۰ سال پیش راه‌اندازی شده و اکنون هدف ما رساندن حجم تجارت به ۱۰۰ میلیون دلار در طول دو سال اول فعالیت در ایران است؛ در دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌های خود را تشریح کردیم و گفتیم که با هدف ارتقاء صنعت فولاد ایران وارد کشورتان شده‌ایم و امیدواریم بتوانیم در بخش‌های مختلف از جمله نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین راه‌سازی اقدامات برد ـ برد انجام دهیم.

وی گفت: ما می‌خواهیم از فرصت‌های موجود استفاده کنیم، قطعا در حوزه‌های مخلتف زمینه فعالیت وجود دارد اما باید مرحله به مرحله جلو برویم.

مدیرعامل گروه پوسکو (دوو) ادامه داد: ما به عنوان یک شرکت بین‌المللی ۷۰ شبکه مختلف در زمینه توسعه تجارت داریم و در ۶۰ کشور جهان فعالیت می‌کنیم و به ایران نیز به عنوان یک شریک تجاری قدرتمند نگاه می‌کنیم.

وی ادامه داد: کره‌ای‌ها ایران را کشوری برادر می‌دانند و خوشبختانه اشتراکات فرهنگی و روابط نزدیکی با هم دارند و ما مانند سایر کشورهای جهان مشتاق گسترش روابط با تهران هستیم و تاکید می‌کنم که کره‌ای‌ها خیلی خوشحال هستند که دوباره درهای فعالیت با ایران باز شده است.

سانگ‌کیم تصریح کرد: من امیدوارم ایران و کره بتوانند رابطه خوب و مداومی با هم داشته باشند و براساس یک رابطه دوطرفه و برد ـ برد به یکدیگر کمک کنند، قطعا همه کشورها در فضای جدید بین‌المللی تمایل دارند با ایران همکاری کنند، ما هم می‌خواهیم روابط دوطرفه اقتصادی با ایران داشته باشم و تنها به واردات کالا و خدمات به ایران فکر نمی‌کنیم.

پوسکو یا شرکت آهن و استیل پوهانگ، در واقع یک شرکت فولاد کره‌ای است، که با تولیدی معادل ۳۹٫۱ میلیون تن فولاد خام در سال ۲۰۱۱ چهارمین غول تولیدکننده فولاد جهان نام گرفت.

این شرکت در سال ۲۰۱۰ از نظر میزان ارزش بازار سرمایه، عنوان بزرگترین شرکت فولاد جهان را از آن خود کرد.

دفتر مرکزی شرکت پوسکو در شهر پوهانگ، کره جنوبی قرار دارد و سهام آن در بازارهای بورس لندن، کره، توکیو و بازار بورس نیویورک معامله می‌شود.

در طول حضور مقامات عالی این شرکت در ایران که همزمان با حضور سه روزه رئیس جمهوری کره جنوبی در تهران اتفاق افتاد، تفاهمنامه همکاری میان این شرکت با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران (ایمیدرو) به ارزش یک میلیارد یورو و پیش قرارداد فاینانس یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورویی این شرکت با مجری آزاد راه تهران ـ شمال برای اجرای قطعه سوم این آزادراه منعقد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *